BG EN

ТИР-овете остават на границата, "колкото трябва"

Икономика

ТИР-овете остават на границата, "колкото трябва"

4638
на 17.05.2013
ТИР-овете остават на границата, колкото трябва

Турските гранични власти имат "специално" отношение към българските превозвачи, казва Койчо Русев

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Българските тежкотоварни камиони ще блокират границата с Турция толкова време, колко се наложи. Това заяви специално за ПИК председателят на Сдружението на организациите в автомобилния транспорт (СОАТ) инж. Койчо Русев.

препоръчано

Той потвърди, че от вчера превозвачите чакат официално писмено становище от Анкара, в което да се гарантира липса на спънки пред българските ТИР-ове. „Аз смятам, че турските власти ще издадат съответните документи и разпореждания на митническите власти от региона, с които да се гарантира нормално третиране на нашите превозвачи“, казва браншовият лидер.

Според него имало и специално разпореждане на шефа на митниците в Турция по отношение на ТИР-овете от България: „Защото има и писмо на турските митнически власти за особено отношение към българските превозвачи. По тази причина ние вече не вярваме на устните обещания, а искаме писмено становище“.

Какъв всъщност е проблемът?

Койчо Русев обясни и в какво точно е проблемът с пропускателния режим за българските превозвачи. Оказва се, че турските власти искат в СЕМТ-разрешителните да има печати за всички ГКПП-та, през които минават българските ТИР-ове, но такива не могат да бъдат предоставени поради елементарна липса на подобен контрол в рамките на Европейския съюз (ЕС) и особено - в страните от Шенгенската зона.

„Турските превозвачи санкционират българските превозвачи, че в техните бордови дневници няма печати от границите на страните, които са в рамките на ЕС. Сега като няма митничари и гранични власти, тези печати просто отпадат", обясни той.

Има ли решение?

За целта на превозвачите се наложило да изпратят писмо до централата на Международния транспортен форум в Париж. „Вчера получихме писмо, което потвърждава, че липсата на печати от границите в рамките на ЕС не е нарушение и не би трябвало да е законно основание за претенции от страна на турските власти“, обясни Койчо Русев.

Причината за тенденциозното отношение към превозвачите от България той обяснява с протекционизъм в полза на турските транспортни фирми.

Какви са загубите?

Според него обаче транспортният сектор в България в момента търпи сериозни загуби. „В този бранш времето е пари, а камионите са на лизинг, тъй че те се изплащат, само когато са в движение. Когато пък стоят блокирани по границите, когато часове наред ги проверяват, стоките се развалят, договорите се нарушават, а превозвачите ни търпят загуби, което не им дава да си покриват лизинга – стават неконкурентоспособни“, обяснява той.

Койчо Русев обясни, че и в момента се намира в района на границата, където над 200 български ТИР-а са образували 8-километрова опашка. „Знам какво е притеснението на превозвачите на границата, как им е на шофьорите, тъй че се надявам да има решение на този проблем“, обобщи Койчо Русев.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 14 декември - пътуване ще се отрази освежаващо на Везните, успехът е със Скорпионите, които работят през почивния ден САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 14 декември - пътуване ще се отрази освежаващо на Везните, успехът е със Скорпионите, които работят през почивния ден
ПИК TV x
Времето полудя! Проф. Георги Рачев с ЛОША ПРОГНОЗА пред ПИК TV - ще видим сняг за Коледа през крив макарон (ВИДЕО) Времето полудя! Проф. Георги Рачев с ЛОША ПРОГНОЗА пред ПИК TV - ще видим сняг за Коледа през крив макарон (ВИДЕО)
ново
Днес: 17
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК