ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Том Ханкс вероятно е единственият актьор, който би могъл да ни прикове на дивана в продължение на близо два часа, дори когато е единствената човешка фигура на екрана. Като своеобразен тест в това отношение служи премиерното заглавие "Финч".
То може да бъде гледано в стрийминг платформата на Apple и съвсем в унисон със своя разпространител, се посвещава на темата за технологиите.
На тях се подчиняват два от спътниците на героя на Ханкс – машинното кученце Дюи и човекоподния Джеф. И двата робота имат една-единствена задача. И тя е да полагат грижи за най-добрия приятел на Финч (Ханкс) – истинското куче Гудиър, когато гибелта неизбежно застигне техния създател.
Събитията, описани от режисьора Мигел Сапочник, са позиционирани в не чак толкова далечното бъдеще. И още първите кадри служат като предупреждение към човечеството, но на тема глобално затопляне.
Зрителят е въведен в постапокалиптичния свят на Финч, където озонавата дупка е станала толкова огромна, че разходката под Слънцето навън е невъзможна без скафандър. Радиацията е толкова силна, че оцеляването на човечеството се оказва (почти) мисия невъзможна. Храната е на изчерпване, а хората са освирепели, пише "Монитор".
Морално спасение за тях изглежда, че няма. Избавление – поне физическо – обаче се търси за кученцето Гудиър. Финч изглежда е прекарал години в усъвършенстването на технологичните си умения. Доказателство за това е и появата на Дюи преди активирането на Джеф (с чиито глас и движения се заема Кейлъб Лаундри Джоунс – б.а.).
Освен чисто научни знания обаче на Финч му се налага да може да предаде и емоционални такива, за да може неговото човекоподобно създание да продължи да функционира в опасния свят и след смъртта му.
Връзката помежду им силно прилича на тази между родител и дете. Финч учи робота си как да ходи, да се здрависва, да шофира и да мята топка на Гудиър. Постепенно Джеф придобива емоционалност на дете, с което все повече се приближава до човешкия си първообраз.
"Финч" се откроява със сравнително лесната си концепция. Разрушен свят, в който човек се опитва да спаси най-святото същество в живота си. В ерата на сложните митологии и грандиозните визуални ефекти, филмът е като глътка свеж въздух. Причината - напомня ни за истинските ценности на киното, които са на светлинни години разстояние от компютърно генерираните изображения. А именно добра история и безупречна актьорска игра.


