BG EN

Трагедията с автобуса - гробница можела да бъде предотвратена

Инциденти

Трагедията с автобуса - гробница можела да бъде предотвратена

2969
на 18.04.2013
Трагедията с автобуса - гробница можела да бъде предотвратена
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Трагедията на АМ „Тракия" с автобуса на "Ентуртранс" е можело да бъде прекратена. Такъв извод може да се направи след изслушването на тройната металографска и петорната автотехническа експертиза.

препоръчано

Припомняме ви, че инцидентът стана през месец юни 2011 година и при нея загинаха девет души.

Изводите от поставените задачи на петорната автотехническа експертиза представи професор Станимир Карапетков, който обясни, че в техния доклад е включена и компютърна симулация на катастрофата, която нагледно показва случилото се.

„Ние посочихме пред уважаемия съд, че основната техническа причина за възникването на пътнотранспортното произшествие е разрушаването на опората на напречната силова щанга между предния мост и шасито. Това е предизвикало разлюляване на каросерията на автобуса, което се е усетило от водача и всички пътници. Реалната техническа причина за пътнотранспортното произшествие е рязкото и прекомерно голямо завиване на волана от водача наляво, при което автобусът се е отклонил към лявата еластична ограда. От този момент той е станал неуправляем. Към момента на завиване на волана наляво са се повдигнали левите колела на автобуса. Водачът е реагирал своевременно към този момент със завиване на волана на дясно, но независимо от това автобусът се преобръща около лявата си страна и пада с нея върху еластичната ограда. След това той се плъзга по платното, удря се във вертикалната бетонова колона на моста и спира в това положение, което е видно от всички фото материали. Това е истинският механизъм на пътнотранспортното произшествие. Дали водачът е можел реално, а не технически да предотврати пътнотранспортното произшествие ще реши съдът”, каза проф. Кара Петков.

По време на представянето на експертизата стана ясно, че в началния момент на катастрофата при залюляването на каросерията на автобуса, вследствие на счупването на напречната щанга автобусът се е движел със скорост 97 километра в час. Пред съда професорът заяви, че ако в момента на началното залюляване водачът е натиснал спирачка то преобръщането е нямало да се случи. 

Експертите от металографската експертиза заявиха, че изследвана от тях конзола на автобуса-убиец не е била в техническо изправно състояние, поради дългата експлоатация, недобри заварки, изтъняване и умора на метала и е било нужно само някакво усилие, за да се счупи.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 15 декември - трудностите заобикалят Стрелците, Козирозите да бъдат уверени в успеха си САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 15 декември - трудностите заобикалят Стрелците, Козирозите да бъдат уверени в успеха си
ПИК TV x
В какъв контекст свършват приказките и започват ШАМАРИТЕ И ЮМРУЦИТЕ?! Надежда Йорданова от разградската самодейна полит-група на олигарха Иво Прокопиев е толкова безпомощна, че...(ВИДЕО) В какъв контекст свършват приказките и започват ШАМАРИТЕ И ЮМРУЦИТЕ?! Надежда Йорданова от разградската самодейна полит-група на олигарха Иво Прокопиев е толкова безпомощна, че...(ВИДЕО)
ново
Днес: 6
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК