ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Милиони левове са похарчени в Пловдив за модернизиране на градския транспорт, с цел пловдивчани да се придвижват удобно и уютно, но ефект – няма. Няколко години след „успешното“ изпълнение на проекта и плащането на 20 милиона лева за него, все още гражданите на културната столица на Европа трябва да чакат с часове на касите за превозни документи, да гадаят кога ще пристигне съответното транспортно средство и да слизат по интуиция от него, защото информацията на електронните табла е заблуждаваща.
Екип на агенция ПИК провери лично дали не става въпрос за некомпетентност от страна на жителите да използват модерната техника за издаване на билети. Оказа се, че устройствата наистина са прашасали, но не е от липса на интерес и знания. Те просто не приемат никакви монети. Така стоят безполезни по тротоарите на Пловдив, фиктивни, като целият проект, който бе изпълнен и отчетен през пръсти.
Не е ясно и как точно устройствата ще отчитат специалните условия за граждани, които са инвалидизирани, или ползват намаления за студенти. Затова хората чакат кондукторът да им продаде билетче.
Възмутената баба Радка не може да си обясни как да си купи билет, след като автоматът не работи. Така новите технологии остават в представите на пловдивчани като вятър и мъгла, защото след инвестицията от 20 милиона, трафикът в града е все така задръстен, а и за обикновените пешеходци облекчение няма. Повечето автобуси идват редовно, нови и модерни, но недоволството се провокира, защото не е въведен транспортният проект. Пловдивчани се ядосват, че схемата с разписание не работи. Таблата не указват точното време на пристигане на автобуса.
Пише, че ще дойде в и 20, а рейсът идва по-късно или по-рано, но никога точно, когато е указано на таблото. Констатациите на кметството съвпадат напълно с мнението на пловдивчани. Новият зам.-кмет на Пловдив Тодор Чонов смята, че проблемът е главно в липсата на комуникация и активна позиция от страна на предишните управници на общината. С други думи, не може да се вини само фирмата, която по договор е длъжна да направи ремонт на съоръженията и софтуерната технология в срок от пет години, който изтича през 2020 година. Но някой трябва да го изиска. Още в първите дни от мандата на Чонов е проведена работна среща с представители на техническия екип на фирма Индра Системас. Изготвена е работна карта, в която по дни, седмици и месеци са разпределени отговорностите на общината и испанския екип по поддръжката.
Електронно таксуване вече е въведено на някои места. Така поетапно системата заработва в пълен капацитет по линиите на градския транспорт. От кметството са убедени, че работят в правилна посока и не желаят да инвестират излишни усилия в обвинения към предишното управление, защото няма време и спешно трябва да се въведе в експлоатация новата технология.
Ако обаче се установят още данни за нарушения или престъпления на длъжностни лица, те ще бъдат представени на вниманието на съответните органи.
По искане на кмета Здравко Димимтров, представители на фирмата изпълнител Индра Системас вече са потвърдили за среща с екипа на община Пловдив, през януари 2020 година. все още не е ясно, кога ще се решат многобройните технически проблеми, така че цялостната модернизация да бъде действителен факт. Предвидено е подобряване на комуникацията на техническите екипи, регулярни доставки на резервни части и други дейности, които трябва да ускорят процесите по реалното финализиране на проекта.


