ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Станцията под бул. "Александър Малинов" има четири входа. Конструкцията е изцяло изпълнена, следва архитектурното оформление. Станцията е на фаза шест месеца преди пускане.
Специален бетоновоз циментира и нивелира релсите. Носещата конструкция също вече е готова, следва да бъде положен релсовият път и електрооборудването, пише ТВ7.
Строителството на метростанцията предизвика сериозни задръствания в "Младост 1". Те обаче ще спрат след месец. Метро тунелите под бул. "Александър Малинов" са вече построени. Очаква се булевардът да бъде асфалтиран и да бъде отворен на 15 септември, когато ще има две платна с по три ленти за всяка посока.
Следващата метростанция се намира на около 1 км. Вече 600 м от релсите до метростанция "Балан" са поставени, а до края на септември релсовото трасе ще е завършено. Много вода и кал са се събрали заради проливните дъждове. Те трябва да бъдат премахнати, за да се положи успешно релсовото трасе.
Водата се явява сериозен проблем, но въпреки това работата върви по график. Изоставане няма, тъй като строителите работят на две смени, за да компенсират забавянето заради дъждовете.В края на април трябва да завърши строежът на новия участък.
Станцията при Бизнес парка е най-назад като изпълнение, но това е така, тъй като различните екипи работят последователно по станциите – от бул. "Александър Малинов" към Бизнес парка. Затова различните обекти вървят с по 15 дни един след друг. Работата върви по график, а релсите трябва да се положат през октомври.
Станцията на Бизнес парка е и най-голяма от трите – цели три етажа под земята. Трасето на метрото след станцията преминава под река и затова се е наложило да се изгради по-дълбоко. Изграден е и гараж за около 100 коли.
Разклонението на метрото от бул. "Александър Малинов" до Бизнес парка е с дължина близо 3 км. Всеки километър струва 17,5 млн. евро – сериозна цена, но в пъти по-ниска от цената за километър метро в Западна Европа.
По думите на изпълнителния директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев само през станцията при Бизнес парка се очакват да минават около 22 хил. души на ден. Общо за трите станции се очакват около 54 хил. пътници.
Метрото в момента обслужва между 280 и 300 хил. пътници дневно. Крайният срок за завършване на разклонението е 26 април 2015 г. Инж. Братоев предположи, че откриването може да се състои на Деня на Европа – 9 май. Тогава 52-та влака на метрото ще превозват близо 380 хил. души дневно.


