BG EN

Тунелът под Петрохан остава без железопътна линия

Животът днес

Тунелът под Петрохан остава без железопътна линия

19114
на 13.10.2018
Тунелът под Петрохан остава без железопътна линия
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Тунелът под Петрохан няма да има железопътна линия. Такива са намеренията на държавата за проекта, който се очаква да улесни трафика към Северозападна България, става ясно от отговорите на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), изпратени до Severozapazenabg.com.

препоръчано

Преди седмица от пътната агенция обявиха, че седем кандидата са поискали да направят прединвестиционното проучване за изграждане на път Монтана-София с тунел през Стара планина.

Идеята за тунел под Петрохан е много стара и през 80-те години са правени проучвания и разчети. Оттогава трафикът на автомобили и товарни камиони се е увеличил многократно и се налага осъвременяване. Досега тунелът не е направен заради липса на пари и на достатъчно политическа воля.

След протести на жители от Берковско миналата година беше взето решение да започне проучване и да се търси начин за финансиране. В първоначалните идеи се обсъждаше и железопътна линия, сега това е отпаднало, което сериозно ограничава възможността за транспортно развитие и по-удобни връзки между столицата и Северна България.

В същото време няма никакви индикации дори за намерение на правителството да модернизира и разшири железопътната линия  през Искърското дефиле, която в момента е единствената връзка на София с Видин, Мездра, Плевен, Русе и Варна.

Железопътният транспорт до Видин в последните години е изключително бавен, в резултат пътуващите намаляват, не се прави и нищо за подобряването му. Линията, с която беше построен Дунав мост 2, се използва много рядко, тъй като довеждащата инфраструктура е стара, бавна, а постоянно се закриват линии и така още повече се стеснява броя на пътуващите.

За тунела под Петрохан бъдещия изпълнител на проучването трябва да посочи три варианта за ново пътно трасе. Според предпроектните предложения ще се определя пътния габарит и нужните средства за проекта, разходите за поддържане и годишна издръжка, уточниха от АПИ.

Предвижда се след проучването да се започне процедура за оценка на въздействие върху околната среда (ОВОС) и по нея ще се одобри варианта за бъдещото трасе. Идеен проект ще се разработва след като влезе в сила решението по ОВОС.

Препроектното проучване трябва да е готово за 180 дни, а индикативната му цена е 500 хил. лв. без ДДС. Изпълнител ще се избира според „икономически най-изгодна оферта“. Засега няма гарантирано финансиране – от АПИ търсят различни варианти.

Единият е публично-частно партньорство. Другият е чрез държавния бюджет след стартирането на тол системата през идната година.

От агенцията са оптимисти, че тол системата ще увеличи приходите за ново строителство и поддръжка на републикански пътища.

Сподели:
Бомба x
ХОРОСКОПЪТ НА АЛЕНА ЗА ПЕТЪК: Скорпионите да не пътуват, Стрелците да обърнат внимание на семейството ХОРОСКОПЪТ НА АЛЕНА ЗА ПЕТЪК: Скорпионите да не пътуват, Стрелците да обърнат внимание на семейството
ПИК TV x
ГОРЕЩО В ПИК TV! Борисов се възмути от Величие за провокацията в Банкя: Заведох децата при комшиите. В сглобката Денков търсеше Пеевски винаги, когато имаше проблем (ВИДЕО) ГОРЕЩО В ПИК TV! Борисов се възмути от "Величие" за провокацията в Банкя: Заведох децата при комшиите. В сглобката Денков търсеше Пеевски винаги, когато имаше проблем (ВИДЕО)
ново
Днес: 28
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК