Последвайте ни в Google News Showcase
Повече средства за реклама на българския туризъм и промяна в начина на определяне на бюджета за туризма. За това настояват представители на бранша в писмо до институциите, които имат отношение по темата, съобщава БНР.
WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)
До 1% от приходите в туризма да отиват за национална реклама, поясни директорът на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова.
"Приходите, които са по официална статистика за предходната година, това са приблизително 6,9 млрд. лв., да бъдат взети като основна база и съответно бюджетът, с който ние да разполагаме, да бъде от 0,5%, което би формирало около 32 млн. лв. за предстоящата 2019 г. с възможност и заложен механизъм за бавно и постепенно нарастване до 1%", разясни Карастоянова.
14 млн. лв. са средствата за реклама през тази година.
„При наличие на повече средства е важно да се обърне по-голямо внимание на новите презокеански пазари на българския туристически продукт, да се изгради мрежа от специализирани представителства с фокус върху туризма по аналогия с търговско-икономическите служби на България зад граница“, каза още Карастоянова.
Искането на бранша е подкрепено от Българския съюз по балнеология и спа-туризъм, както и от бизнес и работодателските организации в страната.