ТЪНКИ СМЕТКИ: Цветанов харчи като луд - за 10 дни е пръснал 340 хил. лева за предизборната си кампания
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Кампанията за парламентарните избори започна официално на 5-ти март. Десет дни след началото ѝ партиите и коалициите са подписали договори за реклама на обща стойност от 2 193 858 лв. (без ДДС). Това показват данните на Института за развитие на публичната среда.
За място в Народното събрание се борят 22 партии, 8 коалиции и един инициативен комитет в избирателен район Благоевград.
Морската коалиция между ВОЛЯ и НФСБ е вложила най-много средства в медийно отразяване – 694 194 лв. Основната част от тях (близо 80%) е разпределена за големите телевизии в страната Нова ТВ, БТВ и БНТ.
На второ място по направени разходи са ГЕРБ-СДС със 375 184 лв. Интересно е, че за да достигнат до потенциалните си гласоподаватели, от коалицията очевидно залагат на печатни и онлайн медии, за сметка на електронните.
Бившият ръководител на предизборния щаб в ГЕРБ – Цветан Цветанов, който вече е начело на Републиканци за България, също инвестира сериозно в кампанията досега. Неговата партия е трета с направени разходи в размер на 339 932 лв., като над 60% от тях са за договори с Нова ТВ и БТВ.
Както ПИК съобщи, Цветанов е получил дарения за над 1 милион лева, а социолозите не му дават повече от 0,3 процента в надпреварата за Народното събрание.