ТЪРГ ЗА 1 МЛН. ЛВ.: Близки до президента Румен Радев лъснаха в поръчка за реклама на туризма

Акценти

ТЪРГ ЗА 1 МЛН. ЛВ.: Близки до президента Румен Радев лъснаха в поръчка за реклама на туризма

249128
на 14.11.2023
ТЪРГ ЗА 1 МЛН. ЛВ.: Близки до президента Румен Радев лъснаха в поръчка за реклама на туризма
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

Консорциумът „ДЗЗД НМН“ е напът да спечели обществената поръчка на Министерството на туризма за популяризиране на туристическа дестинация България чрез организиране и провеждане на тематични турове за журналисти, снимачни екипи, блогъри, влогъри, популярни личности и експедиенти от целеви и перспективни пазари. Това става ясно от отворените ценови предложения на кандидатите, пише TravelNews.

препоръчано

Търгът е за 1 млн. лв. без ДДС, като изборът на изпълнител е на база предложена най-ниска цена. Обединението дава 411.35 лв. без ДДС, която е съвкупност от цена за една нощувка в 4 или 5 звезден хотел, обяд, вечеря, такса за самолетен билет, цена за екскурзовод на час и цена за превоз в страната. Това е значително под останалите цени на другите кандидати - пиар агенцията „АПРА“ ООД, която е с оферта за 724.91 лв. без ДДС, а консорциумът ДЗЗД „Медия хотел“ - с 798.50 лв. без ДДС.

Рекламната агенция „Директ медия Крес“ ЕООД, която е свързвана с рекламния бос Красимир Гергов, не е допусната до класиране.

В консорциума влизат фирмите „Ню икономик солюшънс“ ЕООД, и пиар агенциите „Маккан Ериксон София“ ЕООД и „Нитрам комюникейшънс“ ООД. Първата е собственост на Евелина Куртева, която прави финансови и икономически анализи, показва справка в Търговския регистър.

„Маккан Ериксон София“ е част от една от най-влиятелните американски рекламни мрежи - McCann Worldgroup. Българската компания е собственост на Кенет Блат (23.98% дял), Десислава Тодорова – Олованова, която е и управител (23.01%), Александър Тороманов (19.04%), Иван Киров (10%), и Цанка Крушева (4.94%), сочи справката в Търговския регистър. 

Двете фирми вече са правили заедно реклама на България във Великобритания през 2018 и 2019 г., когато министър на туризма беше Николина Ангелкова (ГЕРБ).

Третият участник в обединението – „Нитрам комюникейшънс“ ООД, е собственост на „АД Асетс“ ООД (70% дял) и Мартин Димитров (30%). Управител е Добринка Стойкова-Парасхаки, показва справка в Търговския регистър, която заедно със съпруга си държат „АД Асетс“ ООД. Мартин Димитров е съдружник с телевизионния продуцент Никола Тупарев (известен като Нико Тупарев) във фирмата „Драма куин“ ООД, като те и фирмите около телевизионните звезди Иван и Андрей, правиха последната предизборна кампания на президента Румен Радев за втория му мандат, обясняват пред TravelNews пиар и рекламни експерти.

Кръгът на президента прозира и при другия участник в процедурата на Министерството на туризма – консорциум ДЗЗД „Медия хотел“. В него влизат „София медия пул“ ЕООД и „Хотелтв“ ООД. Първата е собсвеност на рекламния специалист Боян Сираков, а във втората са съдружници фирмите „НТ травел“ ЕООД и „Би ес ей“, а управител е Мартин Панов. „НТ травел“ ЕООД е също притежание на Никола Тупарев, сочи справката в Търговския регистър.

Третият участник - „АПРА“ ООД е собственост на Томислав Цолов, и е част от групата APRA Porter Novelli. Компанията изпълняваше поръчки за реклама на България при дългогодишния министър на туризма от партията Николина Ангелкова и в редица други министерства. Тя обслужваше още Българския спортен тотализатор. По времето на служебния министър на туризма Илин Димитров през тази година „АПРА“ беше избрана за изпълнител на онлайн рекламата на туризма на България.

Поръчката за популяризиране на туристическа дестинация България чрез организиране и провеждане на тематични турове за журналисти, снимачни екипи, блогъри, влогъри, популярни личности и експедиенти от целеви и перспективни пазари е включена в изпълнението на Годишната програма за Национална туристическа реклама и в частност за популяризиране на дестинацията посредством тактически маркетингови инструменти (програми, кампании и др.), при които своето място заемат опознавателните турове, познати като Press & FAM Trips.

Целта им е да запознаят на място участниците (журналисти, снимачни екипи, блогъри, влогъри, популярни личности и експедиенти от целеви и перспективни пазари) с туристическите ресурси, атракции и възможности за туризъм, а те да споделят тази информация със своите читатели/последователни и/или клиенти. От маркетингова гледна точка източникът и привлекателността на информация и съобщения може да има огромно влияние върху вероятността потенциалният широк кръг от потребители/читатели да го приемат. Споделеният личен опит, достоверността в някои случаи и пристрастия към източника имат изключително значение за приемането на споделената информация и разпространението върху потенциалната аудитория.

Срокът на договора ще бъде 24 месеца, считано от датата на сключване или до достигане на максималната обща стойност на договора, което от двете събития настъпи първо. Финансирането на обществената поръчка ще се осъществява със средства бюджета на Министерство на туризма.

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 17 май - възможни финансови загуби за Телците, непредвидени трудности за Стрелците САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 17 май - възможни финансови загуби за Телците, непредвидени трудности за Стрелците
ПИК TV x
САМО В ПИК TV! Борисов с първи думи за катастрофата с Кирил Петков (ВИДЕО) САМО В ПИК TV! Борисов с първи думи за катастрофата с Кирил Петков (ВИДЕО)
ново
Днес: 40
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК