BG EN

Търсят малайзийския боинг сред вулкани

ЧАС ПИК

Търсят малайзийския боинг сред вулкани

3681
на 02.10.2014
Търсят малайзийския боинг сред вулкани
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Боингът на Малайзийските авиолинии, който изчезна в Индийския океан на 8 март, вероятно е паднал сред подводни вулкани и падини, непознати на науката досега. Това показват нови карти на морското дъно в региона, в който се предполага, че се е разбил боингът с 239 пътници на борда.Ново издирване на самолета ще започне този месец в зона на около 1800 км от австралийския бряг. За целта обаче е било необходимо първо подробно да бъде картографирано океанското дъно в района, за да се избегнат проблеми и загуба на техника. Регионът бе почти непознат досега, като неведнъж се появяваха съобщения, че повърхността на Марс е по-подробно проучена, в сравнение с тази част на планетата ни. Зоната за издирване е с площ 60 000 кв. км - приблизително колкото Хърватия, съобщи Ройтерс.

Изготвените за целта карти показват подводния релеф около зона, наречена "Броукън ридж" (в превод - разбития риф). Това е вулканичен риф, който се намира в близост до Керлегенското плато - по-голямо вулканично плато и микроконтинент в Южния Индийски океан, близо до Антарктида. По-рано "счупеният риф" е бил продължение на Керлегенското плато, но впоследствие двете форми били разделени. 

Районът около рифа е бил проучен за целите на издирването и в него са открити множество подводни вулкани, падини и подводни планини. Рифовете достигат 300 метра височина, а падините са дълбоки до 1400 метра. Зоната се е образувала преди между 20 и 100 милиона години при разделянето на две геоложки плочи.

"Получените наскоро данни с висока резолюция за океанското дъно разкриха много от тези релефни форми за пръв път", съобщиха от австралийското бюро за транспортна сигурност. "Те разкриват и по-детайлни елементи на морското дъно, които по-рано не се виждаха на сателитните снимки с ниска резолюция", се посочва в съобщението.

Новото издирване ще включва подводен апарат, прикрепен за кораб с брониран кабел, дълъг 10 км. Познаването на подводните рифове е от изключителна важност, за да не се сблъска и повреди скъпата техника. Апаратът ще използва сонар, за да сканира океанското дъно за части от самолета. Той ще може да засича и следи от самолетно гориво.

препоръчано
Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 14 декември - пътуване ще се отрази освежаващо на Везните, успехът е със Скорпионите, които работят през почивния ден САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 14 декември - пътуване ще се отрази освежаващо на Везните, успехът е със Скорпионите, които работят през почивния ден
ПИК TV x
Времето полудя! Проф. Георги Рачев с ЛОША ПРОГНОЗА пред ПИК TV - ще видим сняг за Коледа през крив макарон (ВИДЕО) Времето полудя! Проф. Георги Рачев с ЛОША ПРОГНОЗА пред ПИК TV - ще видим сняг за Коледа през крив макарон (ВИДЕО)
ново
Днес: 23
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК