ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Договорът за обслужването на осем от общо 29-те градски линии изтича на 12 април тази година. Той е подписан през 2010 г. на същата дата още в мандата на кмета Славчо Атанасов и е за превоз на пътниците по маршрутите №4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93.
Срокът е 10-годишен, както и за останалите линии в Пловдив. В момента услугата се извършва от „Хеброс бус“ ООД с подизпълнители „Пълдин бус“ ЕООД и „Автотранс - 2000“ ООД. „Хеброс бус“ обслужва шест линии - №4, 12, 22, 24, 27 и 93, „Пълдин бус“ №20, а „Автотранс - 2000“ - №10.
Нова обществена поръчка не е обявена до този момент. През септември миналата година по предложение на бившия кмет Иван Тотев Общинският съвет даде картбланш на администрацията да подготви условията. Тази задача обаче беше отложена за новото ръководство на Общината.
Почти невъзможно е за два месеца, до изтичането на договорения срок, да бъде избран превозвач, пише "Марица". Процедурата е дълга, защото тръжните условия минават за одобрение през Общинския съвет, а обществената поръчка се обявява два месеца преди да се отворят офертите.
Практиката в последните години сочи, че всеки път подобни търгове за градските линии се бавят заради обжалване. Възражения се внасят в Комисията за защита на конкуренцията, а след това и до ВАС както срещу определени критерии, така и на по-късен етап - срещу резултатите от класирането.
Старият договор от 2010 г. може да бъде удължен, както неведнъж се е случвало в Пловдив. Законът позволява това да става със съгласието на областния управител и до провеждането на търга. Проблемът е, че в договора отпреди десет години не e заложено изискване за качествени и екологични автобуси, а съответно и за по-добро обслужване на пътниците.
Преди 10 години пред превозвачите беше поставено изискване да има автобуси с двигател Евро 2 с условието до края на 2012 г. да ги подменят с рейсове Евро 3 или с по-висока категория. Осемте линии ще бъдат възложени със същия срок - 10 години.


