ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Капитанът на американския кораб „Ел Фаро” (El Faro) е отговорен за маршрута, по който се е движил товарният съд, преди да потъне край Бахамите в началото на октомври. Това посочи в сряда представител на корабособственика пред разследваща комисия на бреговата охрана на САЩ. Изчезнаха всичките 33-ма души на борда.
В началото на десетдневното изслушване, което трябва да изясни причините за потъването, разследващите отправиха въпросите си към Tote Maritime около изпратено от капитана Майкъл Дейвидсън съобщение в навечерието на инцидента. В него Дейвидсън оценява възможността да промени пътя на кораба заради урагана „Хоакин”. В такъв случай капитанът „няма нужда от никакво одобрение, той единствено трябва да ни държи в течение на промените на траекторията”. „Това е повече или по-малко разговор с единствено тълкувание”, потвърди вицепрезидентът на компанията Филип Морел.
Капитанът е „изцяло отговорен” за следвания маршрут, настоя представителят на компанията собственик на кораба. На 1 октомври 2015 година, когато изпраща последното си съобщение, съдът превозва няколкостотин контейнера и автомобили от Джаксънвил (Флорида) за Сан Хуан (Порто Рико). Да се промени пътят и да бъдат посочени за виновник за закъснението метеорологичните условия е нещо обикновено за товарен кораб, подчерта Морел.
Главно американци, както и петима поляци, бяха на борда на стария 41-годишен и 225-метров „Ел Фаро”. Всички те изчезнаха. Семействата на 10 от тях, включително това на капитана Майкъл Дейвидсън, сключиха в края на януари извънсъдебно споразумение за обезщетение на стойност 500 хиляди долара от компанията Tote Maritime.
Федералната агенция за транспортни произшествия (NTSB) откри през ноември останките на съда на над 4500 метра дълбочина. Тя съобщи миналата седмица, че се подготвя изпращането на нови екипи, които да опитат да локализират черната кутия.


