УЖИЛВАНЕ! Финансистът Емил Хърсев анализира банковата кражба на 4 милиона от сметките на футболиста Мартин Петров
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Когато някой сложи пари в банката, той е сигурен, че финансовата институция поема вина за всички щети. Все едно какво пълномощно го е накарал служителят на банката да подпише. Винаги служителят на банката го е подлъгал, защото клиентът не е длъжен да е банкер. Това коментира финансистът Емил Хърсев по повод източените близо 4 милиона на футболиста Мартин Петров от "УниКредит Булбанк".
Има случай, в които клиентът е инициатор и съпричинител, тъй като в много случаи той се сговаря със служители на банката. Има такъв случай с един клиент, подсъдим по други престъпления и след това убит - Борислав Манджуков, който твърдеше, че е вложил 2 милиона долара в банка, но бе доказано, че такива пари не са влизали в трезора, а клиентът е действал с главния счетоводител и изпълнителния директор на банката и са ощетили институцията. В много случаи се оказват замесени и двете страни - и банковият служител, и клиентът, разказа Хърсев.
В над 90 на сто от случаите, банката възмездява клиента. Банката заявява, че е готова да понесе вредата и проверява дали самият клиент не е съучастник в случая, отсича финансистът, който допълва, че в Европа също се случват подобни неща.
Не мога да повярвам, че подобно грабителство може да се стигне в държава от ЕС, коментира вчера самият футболист.
Когато служител на банката е извършил подобно нещо като в случая с Мартин Петров, клиентът няма никаква вина. Около 6 милиарда долара годишно са измамите с всякакви банкови инструменти. Банковата система в света губи толкова от измами, посочи Хърсев.
Както стана ясно, служителка, която е уволнена преди 10 месеца, е точила от сметките му над 400 пъти, но не е престанала и през тези месеци да подава информация на клиента си.
Все още от "УниКредит Булбанк" не са изразили позиция по случая.