ГОРЕЩО
Социолог с размазващ коментар защо политиците продължават да съсипват България
ВЗРИВ В МРЕЖАТА: Столичани бесни на паркирането "рибена кост" в центъра: "Спаси София" са банда тротинеткаджии и безумци! Хубаво е, но е наобратно
Първан Симеонов: Пеевски ще даде всичко от себе си на изборите. "Лекарството" на Нинова се превръща в отрова за БСП
Тъкър Карлсън: САЩ стоят зад взривяването на "Северен поток" - НАТО иска война с Русия
Американски комик разпространи видео със скандално поведение на шофьорка на автомобил със софийска регистрация
Лвовският автобусен завод разчита на голямото търсене на градски транспорт в България
Един от най-водещите производители на градски транспорт в ОНД, Лвовският автобусен завод (ЛАЗ) избира производствени мощности за сглобяване на автобуси и тролейбуси в България и Русия, пише бизнес-всекидневникът „Коммерсант-Украйна”. Изданието посочва, че първоначално ще се сглобяват 12- и 18-метрови автобуси и тролеи, но в бъдеще няма да мине и без инвестиции за създаването на местно производство и ремонтна база. Генералният директор на „Сити транспорт груп”, управляващата ЛАЗ, Александър Лобко съобщи, че Лвовският автобусен завод избира площадки в България и Русия за организирането на производство на автобуси и тролейбуси. Разглеждат се възможни предприятия в София и Габрово, както и в Московска и Ленинградска област. „При съществуващите в ЕС мита ни е трудно да се конкурираме с местните производители. Сглобяването ще позволи нашата продукция да бъде 20-25% по-евтина от европейската. Разчитаме, че машините, сглобени в България, ще се изнасят и за Сърбия, и Румъния”, казва Лобко. За реализирането на тези планове компанията разглежда както варианти за купуване на съществуващи производства, така и за създаване на съвместни производства. „Ние обърнахме внимание на тези държави, защото в тях е налице голямо търсене на градски обществен транспорт“, обясни директорът „Продажби“ на ЛАЗ Александър Строганов. От публикацията обаче става ясно, че страната ни има предимство като инвестиционна дестинация пред Русия, която вече е „зарината“ с транспорт собствено производство. „В Европа украинският завод може да конкурира благодарение на ниските си цени, но местните общини отделят специално внимание на техническо обслужване и ремонтна база и, за да претендира за дял на пазара, трябва да се строят центровете за сервизно обслужване“, коментира пред украинското издание на „Коммерсант“ експертът на Центъра за политически и икономически анализ Ирина Кава. Изданието подчертава, че до този момент украинските компании не можаха да се задържат на пазарите в ЕС. ЛАЗ успя за последните десет години да достави само десетина тролеи в България.препоръчано