УЛТИМАТУМ! ЕК дава две седмици на Фейсбук да каже как ще реши въпросите със защитата на личните данни
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Европейската комисия поиска от Фейсбук до две седмици да отговори на въпросите, поставени от скандала с "Кембридж аналитика", за да стане ясно дали лични данни на европейски граждани са били засегнати, предаде Франс прес.
Комисията иска също така американската социална мрежа да я информира за мерките, които тя предвижда, за да не се повтори подобен скандал в бъдеще, пише еврокомисарката по въпросите на правосъдието Вера Йоурова в писмо до главния изпълнителен директор на Фейсбук Шерил Сандбърг. В писмото, цитирано от ДПА, Юрова предупреждава, че скандалът с използването на лични данни, намиращи се във "Фейсбук", от компанията "Кембридж аналитика", застрашава демокрацията и подкопава доверието в социално-медийния гигант.
Еврокомисарката отбелязва, че досегашният отговор на Фейсбук на скандала не разсейва нейните опасения и настоява социалната мрежа "да направи повече в отговор на обвиненията за широкомащабна злоупотреба с лични данни, за да си върне доверието на потребителите на мрежата и да изпълни задълженията си пред обществото".
Междувременно Ройтерс съобщи, че шефът на Фейсбук Марк Зукърбърг е решил да не отговаря лично на въпроси от британските депутати относно това как личните данни на милиони потребители са попаднали в ръцете на "Кембридж аналитика". Вместо това той е решил да изпрати в британския парламент главния си технологичен директор Майк Шрьопфер или главния си директор по продуктите на компанията Крис Кокс с аргумента, че те били по-компетентни да отговорят на депутатските въпроси.
В отговор шефът на парламентарната комисия по дигитализацията, медиите, културата и спорта настоя, че депутатите все пак искат да чуят самия Зукърбърг и ще разгледат възможността да му задават въпроси по видеовръзка.
Ройтерс припомня, че миналата седмица Зукърбърг се извини за грешките на Фейсбук и обеща строги мерки за ограничаване на достъпа до лична информация. Скандалът доведе до срив на цените на акциите на социалната медия.