Уошингтън поуст към американските студенти: Ако искате да успеете в бизнеса, учете руски език
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Популярността на чуждестранните езици сред американските служители спада, но онези, които искат да изградят успешна кариера, въобще не трябва да ги изхвърлят, пише американското издание The Washington Post. „Според изследване на Асоциацията по изучаване на съвременните езици, от 2009 до 2013 година броят на американските студенти, учещи чуждестранни езици, е спаднал с 100 000. Мнозина предпочитат курс по икономика пред уроците по френски, но оправдано ли е това?”, задава въпросът авторът на статията.Журналистът цитира няколко авторитетни изследвания, които оценяват мястото на чуждестранните езици в света и показват, на които от тях трябва да обърнат внимание амбициозните млади хора. Ако се говори са численост на носители на езика, то, безусловно, лидира китайският, който превъзхожда всеки друг език по този показател, и хинди. „На трето място се нарежда английският с 527 милиона носители, а четворката се допълва от арабският език, на който говорят 467 милиона души”, пише авторът. Руският в момента е говорен от 254 милиона души.
Авторът на статията продължава с анализа на икономическите показатели на различните страни и кои пазари ще бъдат най-привлекателни в бъдеще, позовавайки се на доклад на Британския съвет. Изследователският център е анализирал 20-е най-динамични пазари в световната икономика и по-специално Бразилия, Индия, Русия и Китай. „До 2050 година в света на бизнеса ще доминират хинди, бенгалския, урду и индонезийския, както и испанският, португалският, арабският и руският. Ако искате да получите най-голяма полза от изучаването на чуждестранен език, със спокойна съвест може да изберете един от изброениет езици”, смята авторът на статията.