Управата на летище „Пловдив” води преговори с „Луфтханза” и „Аерофлот” за редовни полети до Европа
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Управата на летище „Пловдив” води преговори с немската „Луфтханза” и най-голямата руска авиокомпания „Аерофло”т за редовни линии от местния аеропорт. Това обяви изпълнителният директор на летището Спас Шуманов, цитирано от „Трафикнюз”.
Той заяви, че от управата на летище „Пловдив” са положили изключително много усилия, за да се започнат търговски преговори с потенциални авиокомпании, които да обслужват полети от и до летище „Пловдив”.
В преговорите с авиокомпании и туроператори е залегнало започване на редовни линии, карго полети и целогодишни чартърни програми.
Един от най-големите успехи, които отчита Шуманов е преодоляването на банкрута на „Томас Кук”, като въпреки намаляването на полетите в другите регионални летища, в Пловдив те са се увеличили. Средно на седмица на летище „Пловдив” имат между 10 и 12 полета – предимно по чартърни програми.
Според изпълнителния директор финансовото състояние на летище „Пловдив” се е подобрило, но то продължава да бъде тежко, предвид наследството, което са заварили.
„Оптимизирахме разходите, прекратихме икономически нецелесъобразни договори, вредящи на дружеството и спряхме всички възможни лоши практики. Използваме всякакви възможни търговски похвати, за да ускорим резултатите”, каза Шуманов.
Той заяви още, че от летището очакват държавата да започне новата концесионна процедура, а дотогава ще работят, за да заздравят дружеството. Проблем обаче се оказва,че прекалено много хора, които нямат нужните компетенции, се изказват за аеропорта, което води до негативни резултати в преговорите.
„Изправяме се пред враждебно отношение от определени среди – разясни Спас Шуманов. - То нанася сериозни щети върху дружеството, които в някои случаи не могат да бъдат преодолени. Те вредят сериозно на имиджа на летище „Пловдив” и водят до прекратяване на преговори започнати и доведени до определен етап с изключително много усилия.
Появяващата се старателно подбрана информация, която цели да изкриви истината и да отклони вниманието от подобряването на показателите на летище „Пловдив”, попада в икономическия бюлетин. Оттам чрез различни информационни канали се анализира от финансовите и маркетингови отдели на авиокомпаниите и автоматично поставя летище „Пловдив” в обяснителен режим в процеса на преговори, които биват забавяни, а в някой случаи и напълно прекратявани”.
Той обясни още,че все още се чака делото за собствеността на перона с частната компания. Този спор трябва да се реши до края на годината, както и да се започне процедурата по концесията, която се движи от Министерството на транспорта.