Усвоили сме едва една трета от парите за популяризиране на еврофондовете
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Едва една трета от парите по комуникационната стратегия за еврофондовете са усвоени досега. Това твърди проект на правителството за начина, по който ще се рекламират оперативните програми за следващите седем години, до 2020 г., съобщава в. "Преса".
От общо 75,3 млн. евро, които са за комуникация по европрограмите и са част от одобрения бюджет за тях, до края на септември страната ни е усвоила 22,9 млн. евро. Ако има подписани договори за останалите суми, те ще може да се разплащат до края на 2015 г. Парите отиват за информационни и разяснителни кампании, за издръжка на централния и регионалните офиси, за медии, филми, клипове и семинари. Ако не се похарчат, ще трябва да ги върнем обратно в европейската хазна.
Нито лев не сме похарчили по програмата за рибарство, по която били заделени 500 000 евро, става ясно от публикувания проект на комуникационна стратегия до 2020 г. Малко са изразходвани и по ОП "Транспорт" - от 12 млн. бюджет сме взели едва 1,2 млн. евро.
По програмата за регионално развитие от 5 млн. евро бюджет за разяснителна кампания са отишли 2,1 млн. евро.
Тъй като е най-мащабна, Програмата за развитие на селските райони има и най-голям бюджет за комуникация. От общо 18,4 млн. евро по нея до този момент са усвоени 7,7 млн. еврo.


