BG EN

Учени: Ограничаването на солта намалява главоболието

СВЕТЪТ ДНЕС

Учени: Ограничаването на солта намалява главоболието

13641
на 14.12.2014
Учени: Ограничаването на солта намалява главоболието
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Ограничаването на солта намалява главоболието с 1/3, установиха американски учени.

препоръчано

Хората, които ограничават приема на сол до 3 грама дневно изпитват значително по-малко главоболие, установи изследване. 3 грама сол се равняват на около половин чаена лъжица. Експерти казват, че ограничаването на солта може да намали главоболието, защото понижава кръвното налягане и балансира пулса. Но дори при хората с нормално кръвно налягане, главоболието намалява с ограничаването на солта. Но преминаването от здравословна към нездравословна диета нямало никакви последици за главоболието, казват учените, предаде БГНЕС.

В рамките на изследването близо 400 души били подложени или на диета с ниско съдържание на мазнини и богата на плодове и зеленчуци и на нискомаслени млечни продукти, или на типична западна диета. Участниците приемали храна с близо 9 грама сол на ден за определен период, което е средното потребление на сол в САЩ. След това то било намалено на 6 грама дневно за същия период, след което те били подложени на диета с 3 грама сол дневно до края на периода. Участниците били помолени да записват странични ефекти като главоболие, подпухване, сухота в устата, прекомерна жажда, умора, липса на енергия, гадене и промяна на вкуса.

Учените открили, че ограничаването на приема на сол от 9 на 3 грама дневно, намалило главоболието с 31%. 

Бомба x
Хороскоп за март: Трансформация и баланс за всички зодии Хороскоп за март: Трансформация и баланс за всички зодии
ПИК TV x
БЕЗПРЕЦЕДЕНТНА СИТУАЦИЯ! Радев наруши правилника на НС, но постави на място депутат от Възраждане (ВИДЕО) БЕЗПРЕЦЕДЕНТНА СИТУАЦИЯ! Радев наруши правилника на НС, но постави на място депутат от "Възраждане" (ВИДЕО)
ново
Днес: 118
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК