ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Ново проучване на игровите навици във Великобритания потвърди това, което представителите на този бранш наблюдават от години - стереотипът за играещото само в стаята си момче тинейджър наистина е мъртъв, пише The Guardian. Изследването, което се базира на анкети с 4000 британци, установява, че жените са 52 процента от потребителите на игри, което е повишение в сравнение с 49 на сто преди три години. Проучването показва още, че в момента хората на възраст над 44 години, които играят - 27 процента, са повече от децата или тинейджърите - 22 на сто. 33.5 милиона британци играят на електронни игри, което е 69 процента от населението.
Разпространението на геймърството сред нови групи от населението е свързано с навлизането на смартфоните, които направиха игрите достъпни за по-широка публика, за разлика от специализираните конзоли или настолните компютри. Мобилните пъзели като Candy Crush Saga или Angry Birds, които са безплатни, интуитивни и достъпни и не изискват време за разучаване или разходи, традиционно са най-популярни сред потребителите. Според изследването 56 процента от анкетираните жени над 44 години играят на мобилни пъзели. Социолозите са тествали и стереотипа, че представителките на нежния пол се интересуват предимно от масови игри за смартфони. Оказва се обаче, че 47 процента от жените геймъри са играли на игра, базирана на диск през последните шест месеца, 68 на сто са играли онлайн, а 56 процента са играли на конзола.


