Училищен директор: Във време на плурализъм указания към учебниците са излишни
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Да има упътвания, които поправят грешките в учебниците от 1-ви до 4-ти клас, докато се напишат нови е не добре обмислена и излишна идея. Това заяви за БГНЕС Диян Стаматов, директор на 119 СОУ "Академик Михаил Арнаудов".
Вчера министърът на образованието Тодор Танев предлага до приемането на закона за нови учебници от 1-ви до 4-ти клас към тях да се приложат коригиращи свитъци. "И тези свитъци да не бъдат нещо като алтернатива на учебниците. Не. Тези свитъци ще бъдат раздадени на учителите и на родителите за пояснения на някои съдържания в съществуващите учебници като методически указания, които да коригират общо грешките като схема", каза Танев.
"Това е малко излишно в настоящия момент, защото един месец преди старта на учебната година, каквито и указания да се изработят, тяхното приложение няма да бъде качествено и ефективно, защото всеки един учител работи не по указания, а по учебника, който е издаден от съответното издателство. По-важен е не учебникът, а начинът по, който един учител преподава. Именно в това е магията на самата професия, въобще", смята Стаматов.
Той е убеден, че вместо да се правят временни малки указания или притурки, които да са насочени към група учители или неясно кои родители, е много по-разумно министерството да се справи с приемането на новия закон, с промяна на учебните планове и самите учебници, и отстраняване на грешките им. "Тази идея е не добре обмислена.
Не само, че е нереалистично това да се направи преди началото на учебната година, но е и напълно излишно. Издаването на едно огромно количество указания, което да е насочено към всички родители и учители от 1-ви и 4-ти клас е харчене на излишни средства преди старта на годината, които могат да бъдат дадени за съвсем други, далеч по-полезни неща", заяви директорът на 119 СОУ. Според него добри или лоши настоящите учебници биха могли да се използват и през учебна година.
Грешките, които съществуват в тях, винаги ще ги има, защото няма идеален учебник и няма авторски коректив, който детайлно да може да изчисти и отстрани всички възможни грешки, добави Диян Стаматов. Директорът е убеден, че стабилно изоставаме от европейския цивилизован свят на преподаване, където учебниците са едно от средствата за самоподготовка на учениците. В нормалния свят отдавна вниманието е насочено към електронните учебници и използването на Интернет като допълнителен формат, каза той. Стаматов отхвърля идеята да има само един учебник по предмет, тъй като, според него, това не е особено разумно, предвид времето в, което живеем - на изключително голям плурализъм на мнения.


