ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Тийнейджърите използват различен набор от социални мрежи в сравнение с възрастните интернет потребители – от Snapchat и Vine до Periscope, Kick и Instagram, но Facebook не е в списъка на „готините“, пише The Telegraph, цитиран от агенция "Фокус".
Въпреки това 78 процента от тийнейджърите използват Facebook с интензивността, с която са го правили през 2014 година и значително по-често от която и да е друга социална платформа с изключение на YouTube, сочи ново проучване на компанията за изследвания в областта на технологиите Forrester. За разлика от това, само 50 на сто от анкетираните използват Instagram, Twitter и Snapchat.
Около 60 процента от потребителите на възраст между 12 и 17 години заявяват, че Facebook е сайтът, който използват най-често. Над 30 на сто посочват, че са в социалната мрежа през цялото време, което надхвърля казаното за която й да е друга страница.
В контраст с интензивната употреба, отделно проучване върху фактора „готиност“ води до различни резултати. При подреждане на социалните медии по скала от 1 (никак не е готина) до 5 (абсолютно година) Facebook попада на 7 място след Whatsapp, Twitter, Vine, Instagram, Snapchat и YouTube. Само Tumbr, Pinterest и Google+ стоят по-ниско от Facebook.
Няма категорично обяснение на факта, че тийнейджърите продължават да използват Facebook, въпреки че смятат сайта за старомоден. Една от графиките в доклада все пак показва вероятната причина. Facebook е подреден на трето място като най-важен инструмент за поддържане на контакт с приятели. Само Snapchat и Instagram са над Facebook в тази класация. Това отразява стратегията на най-голямата социална мрежа да бъде инструмент за комуникация, без който не можем да живеем, по възможност замествайки нуждата от телефонни номера.


