ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
"Фейсбук" (Facebook Inc.) предлага на новинарските издания милиони долари за правата за поставяне на съдържанието им в новинарски раздел, който водещата социална интернет медия се надява да стартира по-късно тази година, съобщава "Уолстрийт джърнъл", цитирайки лица, запознати с въпроса.
Представители на "Фейсбук" са казали на ръководителите на новинарски издания, че социалната медия е готова да плаща 3 милиона долара годишно за лицензирани цели истории, заглавия и визуализации на статии от новинарски издания, посочват тези източници, цитирани от БНР.
Новинарските канали, които ще бъдат представяни от "Фейсбук" в раздела с новини, включват ABS News на Walt Disney Co., Dow Jones - компанията майка на Wall Street Journal и на MarketWatch, Washington Post и Bloomberg.
Плановете на "Фейсбук" са факт, тъй като компанията е изправена пред нарастваща критика за ролята ѝ в битката на новинарската индустрия чрез изсмуква на голяма част от приходите от реклама, които иначе са отивали за вестниците и други новинарски издания.
Взето заедно, Facebook и Alphabet Inc. - компанията мака на Google, са спечелили през миналата година 60% от всички приходи от дигитална реклама в САЩ, показват данни на eMarketer.
Споразуменията за лицензиране на новини между "Фейсбук" и новинарските източници ще продължат за тригодишен срок, казаха някои от цитираните от "Уолстрийт джърнъл" източници. Според тях водещата социална медия планира да стартира новинарската си секция през есента. Не е ясно обаче дали което и да е новинарско издания се е съгласило официално да предоставя лицензирано съдържание на "Фейсбук".