ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Социалната мрежа "Фейсбук" е установила, че близка до Кремъл руска компания за интернет тролове е купувала интернет реклами по време на президентската предизборна кампания в Съединените щати, за да влияе на общественото мнение. Това съобщава вестник "Вашингтон пост" като се позовава на воденото от Конгреса разследване.
Официално "Фейсбук" съобщи, че е извършила разследване за руска връзка и е блокирала близо 500 фалшиви профила, изкупили 3000 реклами, свързани с американските избори.
Рекламите не са били в полза на някой от кандидатите, а са разпространявали социални и политически послания, свързани с хомосексуалната общност, проблемите с имигрантите и разпространението на оръжие.
В официално съобщение ръководителят по сигурността на Фейсбук Алекс Стамос не конкретизира кой точно е изкупувал рекламите, но посочва, че "Фейсбук" е извършила широко разследване за руска връзка при разпространението на тези рекламни послания.
Руската Агенция за интернет изследвания в Петербург е наричана още фабрика за интернет-тролове и от години е споменавана в журналистически разследвания като агенция, която се занимава с разпространението в интернет на фалшиви и популяризиращи Кремъл новини. Смята се, че агенцията е свързана с близкия до президента Путин предприемач Евгений Пригожин.
Русия отрича обвиненията, че се е опитала да манипулира американските президентски избори. В началото на годината американските спецслужби публикуваха доклад, уличаващ Москва.