ФЕНОМЕНЪТ ПИК: 3 години история, 3 години №1 в Интернет. Уникален пазарен дял от почти 30% (данни и таблици)
Най-големият новинарски сайт може да се похвали с 200 милиона посещения за една година и 700 000 посещения дневно
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Отбелязахме 3 години от старта на най-големия новинарски сайт в България – агенция ПИК!
На 29 октомври 2012 г. малък, но амбициозен екип „тръгна” онлайн, за да промени за рекордно кратък срок целия интернет пазар в държавата.
Да кове новините и дневния ред.
Да наложи нова стилистика.
Да се превърне в една от най-влиятелните медии.
Харесван, критикуван, оспорван, обругаван или обожаван, ПИК безспорно е най-разпознаваемият български сайт днес. Ето и малко суха статистика, която потвърждава тоталната хегемония на агенцията спрямо конкурентите.
Интернет публиката в България, според данни на "Гемиус" (това е официално признатата метрика у нас), наброява:
3 663 363 души на стационарен компютър. От тях ПИК обхваща 24,64 %, сочи „Гемиус”;
2 356 963 души през мобилни устройства. От тях ПИК покрива 23,62 %;
Общо 4 011 735 са уникалните потребители над 15 години, като обхватът на ПИК, или пазарният дял в Интернет, възлиза на цели 28,97 %.
Тоест делът е почти 30% от цялата аудитория, което е наистина безпрецедентно внушителна цифра, и то за медия със само 3-годишна история.
ПИК е твърдо №1 в секция „новини” на „Гемиус” при ежемесечните измервания от година и половина насам. Сред абсолютно всички сайтове се движи между трета и пета позиция, като отстъпва единствено на пощата abv.bg и сайта за видеосподеляне vbox7.
Ежедневно ПИК регистрира между 500 0000 и 700 000 посещения, показват данните на „Гугъл аналитикс”.
От октомври 2014 до октомври 2015 в ПИК са отбеляни фантастичните 198 920 877 посещения. Потребителите са 50 677 326. Данните са отново на „Гугъл аналитикс”.
Най-активната възрастова група читатели на агенцията са тези между 35 и 44 години, които съставляват 23% от цялата аудитория. Особено активни са най-младите, между 15 и 24 години. Тяхната цифра надвишава внушителните 21%, а данните са на "Гемиус".
Българският град, който чете най-активно ПИК, е София - 38 процента от потребителите ни са от столицата. Следват Варна, Пловдив, Бургас.
За краткия си живот ПИК не само закова рекордите по онлайн трафик, но и произведе сензации, които до голяма степен предопределиха хода на политическата реалност у нас.
Ще споменем само няколко:
Разтърсващите интервюта с най-скандалната фигура в държавата Делян Пеевски, в които той разбули тайни от задкулисието;
Снимките на Волен Сидеров от Куба и Париж, демонстриращи лъскавия му начин на живот;
Разкритията за битите от полицаи в Първо РПУ момче и момиче от София;
Осъдителната присъда на кандидата на Реформаторите за кмет на Варна Чавдар Трифонов;
Скандала със списъка за подслушване на политици, предоставен на Военното разузнаване;
Скандала с инспекторите от Държавната агенция по метрология, на които е било забранено да проверяват определени бензиностанции;
Шокиращата истина за кончината на президентския син;
Примерите могат да бъдат десетки, но няма смисъл да изтощаваме публиката. Ежедневно ПИК се доказва като информационен лидер пред милионите свои читатели. Екипът на агенцията служи единствено на тях и им благодари за доверието.
.jpg)
.jpg)

.jpg)






