Последната мода в САЩ сред фирмите, събиращи нередовни кредити, е да ползват Facebook и да дискредитират нередовните платци в социалната мрежа. Събирачите на кредити стават все по-агресивни, като често постват на стената на неплащащите, като по този начин съобщението се вижда от всичките им приятели, пише Business Insider.
Много често набелязаните субекти получават покана за приятелство от миловидни хора с подобни на техните интереси или дори от млади жени в оскъдни дрехи. Веднъж одобрени като приятели, те разкриват, че са хора, отговарящи за събирането на неизплащани кредити. Заради агресивните действия на събирачите на кредити и множеството оплаквания срещу тях щатската комисия за финансов надзор работи в посока на въвеждане на нови правила.
Според тях събирачите на дългове трябва да смекчат агресивния си тон и действия и да държат нередовните платци информирани за всички действия, предприемани срещу тях. Новите правила могат да ограничат събиращите дългове да ползват за контакт с нередовните платци социални платформи като Facebook, Google Plus, Twitter, Yelp, и LinkedIn. Близо 30 милиона потребители в САЩ са преследвани от събирачи на дългове за над 12 млрд. долара годишно.