Част от градския транспорт в София ще работи в новогодишната нощ на по-големи интервали
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Част от градския транспорт в София ще работи в новогодишната нощ на по-големи интервали. Това обяви столичният зам.-кмет по транспорта Евгени Крусев. В новогодишната вечер ще се осигури нощно движение на основни линии на градския транспорт. Определянето на линиите, които ще работят ще се прави с цел да се осигури достъпност до всички големи квартали на града.
Интервалите на градския транспорт ще бъдат между 20 и 30 минути, а метрото ще се движи в общата му част от „Младост 1“ до „Сливница“ на 20 мин., а в крайните отсечки на 40 мин. Евгени Крусев заяви, че обновяването на парка на градския транспорт продължава. Тече процедура за 30 нови автобуса, а догодина ще бъде обявена процедура за още 120, които ще се движат на природен газ.
Предстои обявяване на обществена поръчка за нови трамваи, в края на януари се очаква да започнат да пристигат модернизирани трамваи от Базел. Зам.-кметът обясни, че метрото се изгражда като основен транспортен обект. В подлеза на бул."България" и ул."Тодор Каблешков" бяха пуснати в експлоатация 4 асансьора, изградени изцяло за хора с двигателни проблеми, така че да могат да преминават безпроблемно през натовареното кръстовище. Изградени са асансьори в четирите ъгъла на кръстовището на стойност 315 хил. лева. Евгени Крусев подчерта, че СО ще продължи с осигуряване на достъпност до всички основни точки на града.
През 2017 година ще бъдат изградени такива съоръжения на спирките „Плиска“ и „Окръжна болница“ на стойност над 700 хил. лева. Те са с издадено разрешение за строеж и се очаква при подобряване на метеорологичните условия, тяхното изграждане да започне. Зам.-кметът уточни, че се анализират всички възможни локации, където могат да бъдат изградени асансьори на подлези, строени в миналото.
По думите му по трамвайните спирки няма конструктивна възможност, затова се търсят други начини, с които да могат да бъдат монтирани и хората да ги използват – различни видове релси или повдигащи устройства, които заемат по-малко място.
Проучват се възможностите на спирките, където спират повече средства на градския транспорт, да се сложи маркировка, която да обозначи точното място, където превозното средство ще спре, така че хората с увреждания да знаят къде точно да застанат, за да може платформата му да се окаже точно срещу тях. Евгени Крусев посочи, че работата по Етичния кодекс за добро поведение, който Центърът за градска мобилност, разработва е към своя край. До идеята за създаване на такъв кодекс се стигна, след като шофьор на автобус не помогна на човек с увреждания да се качи в превозното средство.


