Читателите луди по дългите новинарски статии на телефоните си

ШАРЕН СВЯТ

Читателите луди по дългите новинарски статии на телефоните си

4350
на 05.05.2016
Читателите луди по дългите новинарски статии на телефоните си
Автор:   ПИК

Последвайте ни в Google News Showcase

По-дългите журналистически текстове няма да умрат от преминаването към четене на мобилни устройства, а точно обратното, гласят резултати от ново проучване, цитирани от АФП. Потребителите прекарват повече време на телефоните си, четейки по-дълги новинарски статии, отколкото като четат по-кратки такива. Наред с това „ангажирането” с даден новинарски източник се увеличава паралелно с броя думи в статията.

препоръчано

Проучването на американския анализаторски център „Пю Рисърч Сентър” развенчава популярното вярване, че когато използват телефоните си, за да четат новини, хората отделят по-малко внимание на даден текст, особено ако той е прекалено дълъг. „Откритията предполагат, че на екрани с големината на телефон аудиторията не се отказва да чете дадена статия след определено време, както и не се отказва да дочете по-дълга новина”, заяви Ейми Мичел, директор на журналистическите изследвания в центъра.

„Вместо това средностатистическият потребител остава ангажиран далеч над времето, което по принцип коства една кратка статия. Това означава, че читателите са готови да отделят време на по-дълги журналистически форми”, допълни Мичел. Изследователите дефинират дълги статии, като такива с повече от 1000 думи. Те са открили, че „времето на ангажиране”, изразяващо се в скролване или кликане в даден материал е било два пъти по-голямо при такива текстове.

Средното време за дългите статии е 123 секунди, докато при късите е 57. Най-дълго време хората отделят на новини късно вечер и рано сутрин, показва още изследването. По-интересни, отчитано по потребителското време, са статии, до които човека е достигнал от вътрешен линк в същия сайт, в сравнение с линкове получени чрез имейл, друг сайт, търсачка или социалните мрежи. „Фейсбук”, „Туитър” и другите подобни платформи обаче стоят зад около 40% от новинарския интернет трафик, дори и читателите да не отделят толкова време на новините, разпространени чрез тях. Интересното е, че докато „Фейсбук” отговаря за повече трафик, хората, които намират новини в „Туитър”, в последствие отделят повече внимание на самите текстове.

Социалната мрежа на Зукърбърг обаче отговаря за повече от 80% от този тип пренасочвания, докато „Туитър” за около 15%. Без да е неочаквано, проучването е установило, че повечето от новинарските текстове, независимо от дължината и източника, имат много кратък живот. Около 82% от прочитанията или други потребителски интеракции с новини в кратка форма протичат през първите два дни след публикацията. При по-дългите жанрови форми същият дял е 74%. В изследването са използвани данни от аналитичната компания „Parse.ly”, които включват 117 милиона анонимни интеракции спрямо телефон с 74840 статии на 30 новинарски уебсайта през септември 2015 година. 

Следвайте ПИК в Телеграм и Туитър

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за съботния ден: Успехът е с Овните, добри приходи за Козирозите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за съботния ден: Успехът е с Овните, добри приходи за Козирозите
ПИК TV x
Георги Харизанов ексклузивно пред ПИК TV: 6 или 7 партии влизат в парламента. ГЕРБ бият с много (ВИДЕО) Георги Харизанов ексклузивно пред ПИК TV: 6 или 7 партии влизат в парламента. ГЕРБ бият с много (ВИДЕО)
ново
Днес: 74
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК