Последвайте ни в Google News Showcase
Като елемент от общественото обсъждане на наредбата, с която се въвежда системата "бонус-малус" Комисията за финансов надзор (КФН) вече започна интензивни срещи с браншови асоциации и неправителствени организации. Целта на тези срещи е в режим на диалог да се чуят конструктивни мнения, които да бъдат отразени в окончателния вариант на системата "бонус-малус". Това съобщават от КФН.
Опазването живота на българските граждани и намаляване броя на пътнотранспортните произшествия е основната цел пред системата "бонус-малус". Предварителните разчети сочат, че 80% от собствениците на автомобили ще плащат по-евтина "Гражданска отговорност", тъй като ще попаднат в бонус-класовете. Под 1% от шофьорите ще бъдат в най-високите класове по малус, които предвиждат оскъпяване с 400%. Същевременно е важно да се посочи, че попадането в този клас най-често е следствие на виновно причинена смърт на пътя.