Последвайте ни в Google News Showcase
2019 година обследвахме целия участък. Възложихме изготвянето на технологичен проект, който вече е одобрен от Института по пътища и мостове. В момента се остойностява - около 60 млн., като Агенцията и Автомагистрали ЕАД имат готовността след средата на септември да започнат дейности в определени участъци по този път от 156 до 208 км на АМ "Тракия". Това заяви в Сутрешния блок на БНТ председателят на АПИ Георги Терзийски.
WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)
Той обясни, че ремонтните дейности ще започнат през септември, за да не се затрудни летният отпускарски трафик. Те ще се извършват поетапно, като се започне с платното в посока Бургас.
На 1 юли приключиха ремонтите на петте виадукта на АМ "Тракия". "Изцяло обновихме асфалтовата настилка между участъците, за да облекчим летния трафик към южното Черноморие. По същата причина, пуснахме с временна организация на движението и обхода на Поморие, което също облекчи пътуващите по направлението Бургас - Слънчев бряг", каза още Терзийски.
На АМ "Хемус" обаче ремонтите по съоръженията след тунел "Витиня", както и тръбата в посока София във Витиня, ще продължат през целия летен сезон. "Неудобно ще е за шофьорите, но това са абсолютно наложителни ремонти, тъй като има постоянни конструктивни изненади от изграждането на съоръжението в тунел "Витиня", обясни председателят на АПИ.
Терзийски обясни, че се е наложило препроектиране и осигуряване на по-сериозни средства за ремонт. В момента сметката е около 40 млн. "До края на годината трябва да бъде завършен ремонтът на тръбата, както и на участъците след нея - двата виадукта, които също не са ремонтирани от построяването си преди 30 години. Цялостно ремонтът на "Витиня" с двете съоръжения и тръбата ще възлезе на 60 млн. лв", обобщи той.
Независимо от това, че срокът за отсечката Белокопитово - Буховци е 2021 г., строителите работят усилено и тези 16 км очакваме да бъдат завършени до края на 2020 година, допълни Терзийски.
Усилено се работи и по новите участъци на "Хемус".
В момента се разглеждат няколко варианта на идейния проект за автомагистрала "Черно море", след което ще се пристъпи към процедиране на избрания вече такъв.
Терзийски обясни, че на 9 км на АМ "Струма" в момента се извършват довършителните укрепителни работи, които са започнали още през 2018 година. Довършва се укрепването на откосите, като движението е насочено в другото платно. До 30 октомври ще приключи това укрепване. Усилено се работи и по укрепването на срутищата на пътя за Рилския манастир.