Шефът на Би Ти Ви Павел Станчев разкри: Нова телевизия си мери рейтингите с агенция менте!
Последвайте ни в Google News Showcase
"България е единствената държава в Европа, в която рейтингите на телевизиите се измерват от две пийпълметрични агенции. Решението на Нова ТВ да въведе втора агенция остава необосновано". Това заяви в интервю за вестник "Стандарт" главният изпълнителен директор на bTV Media Group Павел Станчев.
WINBET – най-голямото разнообразие от игри и джакпоти! (18+)
"В България има агенция, която е призната от рекламните агенции и рекламодателите и която беше одитирана - ГАРБ. Нямам причина да се съмнявам в данните й. Наскоро до пазара достигнаха документи, според които втората агенция - "Нилсен Адмосфер България", е юридическо лице, свързано с дружества, регистрирани на Вирджинските острови (т.нар. офшорни зони). Според получената информация, като такава, тя няма право да участва в процедури по обществени поръчки и да осъществява дейност по проучване на общественото мнение, като част от нейните собственици са неясни.
Тя е неодитирана от индустрията и сега се появява обезпокоителна информация, че дейността й не е законосъобразна. В съседни държави виждаме, че след икономическата криза, която настъпи през 2008 г., и след дългогодишна рецесия, сега тези рекламни пазари започват да бележат растеж. България не бележи ръст, какъвто се отчита на други пазари, и част от причината за това се дължи на факта, че рекламодателите са объркани от наличието на две пийпълметрични системи.
Силно се надявам, че рекламната индустрия ще вземе енергични мерки това нещо да спре и ще се върнем към една агенция - ако трябва, да й се направят професионални препоръки и тя да подобри дейността си, избрана от сформиран Обединен комитет на индустрията (JIC)", категоричен е Станчев.
Той коментира и промените в телевизиите по отношение на гледаемостта.
"По отношение на гледаемостта не видях някакви промени, тъй като хората имат своите навици през този месец да почиват. Активният сезон започва около 15 септември. През август откликнахме на едно партньорство с БНТ. Както знаете, след големия успех на Крисия миналата година в Малта, България е домакин на "Детската Евровизия", а ние сме партньори на БНТ.
Нашият ангажимент беше да излъчим българския участник. Ние преценихме, че това ще стане в обособени предавания с кастинги и жури, а не в "Шоуто на Слави". Това няма нищо общо със специална стратегия, не искам да коментирам какво правят нашите конкуренти. Това си е тяхно решение, но резултатите са категорични - зрителите предпочетоха да гледат талантливите деца на България, за да видят кой ще ни представлява, отколкото да гледат едно познато шоу, което в началото се опитваше да наподобява на формат със селска тематика", каза Станчев.
Той разкри още, че заради огромния интерес към „Фермата”епизодите се удължават на 90 минути.