ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Надявам се да сме изчистили пазара преди студентския празник. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред БНТ. Той призова празнуващите студенти да бъдат активни и ако забележат нередности, да сигнализират.
Редно е първо да се обърнат към служителите на хотелите или туроператорите, а след това да подадат сигнал към Комисията за защита на потребителите на специалния телефон 0700 122 99, на сайта на агенцията или на специалното мобилно приложение, уточни Маргаритов.
Нарушенията досега са свързани главно с това, че е спестена информация за пакети с услуги, заяви Димитър Маргаритов. Основните проблеми ще бъдат забелязани от празнуващите днес и те ще сигнализират, за да отидат служителите на КЗК на място и да предотвратят по-опасни нарушения, добави той.
В предишни години имаме подадени сигнали в деня на празника, че в хода на настаняването няма достатъчно стаи, че се налага да се прегрупира компанията, припомня шефът на Комисията за защита на потребителите.
Той призова денят да не се разваля с прекомерната употреба на алкохол.
Председателят на КЗК напомни, че при онлайн поръчките трябва да се следят сроковете за доставка, ако става дума за подарък, например. Маргаритов допълни, че при неспазване на срока за доставка, потребителят има право да се откаже от покупката.
„Хората бързат и дори не се сещат да питат. Когато приготвят резервациите си предварително, се сещат да питат за подробности“, каза още Маргаритов. Той призова, когато потребителите правят резервации в последната минута, да питат дали има допълнително таксуване, като вечеря или част от програмата.


