Шефът на метрото: новите влакове са автоматични, но ще имат и машинист
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Новите метровлакове са с опция на автоматично управление, но ще имат машинист, който ще е придружаващо лице. Това каза пред журналисти изпълнителният директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев, след като пристигна първият влак в София за третата линия на метрото, предава Фокус. По думите му всички влакове на третата линия ще имат автоматично управление и ще могат да се движат и без машинист.
Братоев уточни, че е необходима софтуерна надбавка, която всъщност не е нужна, защото пак ще трябва да има придружаващо лице във влака.
На въпрос каква е цената на една такава инвестиция, инж. Братоев отговори, че инвестициите в транспорта са комплексни. По думите му съгласно обществената поръчка, цената на този влак е 5,1 млн. евро, но в нея влизат 6 системи за управление за автоматика. Братоев посочи, че има камери, които са за пътниците, както и специални места за индивиди. „Влаковете са съобразени с пътникопотока, първите са 60-метрови, последните ще са 80-метрови, защото тогава ще се пусне и линия към кв. “Слатина“, което ще натовари линията“, посочи той.
Според него се работи, за да се подобрят максимално условията на пътниците при пътуването. „Влаковете от третата линия не могат да се движат по линия 1 и 2, защото са с различно техническо устройство, но и няма връзка между линиите. Първата и втората линия се обслужват от депото „Обеля“ с максимален капацитет“, посочи т


