Шишков: Няма проблем с участъка, в който стана автобусната катастрофа на АМ „Тракия“
Последвайте ни в Google News Showcase
Няма някакъв проблем с пътния участък, на който стана тежката катастрофа с автобус на АМ "Тракия". Това заяви служебният регионален министър Иван Шишков пред БНТ.
По думите му, тази част от магистралата е въведена в експлоатация през 2012 г. и от 10 г. магистралата се ползва в този участък, който не е от проблемните. Очевидно е обаче, че след няколко години ще се наложи да му бъде направен най-вероятно основен, а не текущ ремонт.
За съжаление през последните 10-15 г. повече се говореше, отколкото да се строят магистрали. Станахме свидетели, че АМ "Хемус" се строеше на практика до 3-ти лот, изключвам проблема с раздадените пари. Назад във времето нито са се планирали, нито са се строели магистрали в абсолютна цялост. Малко магистрали, които не стигат за трафика. Ние не сме богата държава, но в никакъв случай не трябва да си позволяваме да не развиваме инфраструктурата, да се планира и по максимално бързия начин да се построи", обясни арх. Иван Шишков - служебен министър на регионалното развитие и благоустройството.
В първия си ден като министър той евъзложил на служителите на АПИ да се направят конкурси за зимното почистване.
"Това, за което са виновни от АПИ е, че са направили поръчка, която е била абсолютно негодна. И проблемите, които са упоменати от КЗК са напълно реални. Старото ръководство на АПИ е виновно за неизрядни обществени поръчки, които доведоха до това държавата наистина да изпадне в тежка юридическа ситуация. Те са мислили в посока как да направят тригодишните договори пролетта и са оставили зимното почистване. Искали са буквално да принудят държавата и НС тогава да удължат сроковете на старите договори, за да може по същите тези договори да бъде възложено и зимното почистване. Според мен, част от управляващите искаха да принудят НС да удължи сроковете, но това не се случи. Сега сме изправени пред трудна ситуация, но тя е решима", обясни още Шишков.
Той уточни, че след 15 дни трябва да приключи процедурата по ЗОП и би трябвало да започне избор на изпълнители. Провел е две срещи - една със строителите на интерконектора, и друга - с пътните фирми, които ясно са разбрали, че тези пари, блокирани от НС, няма как в момента служебния кабинет да им ги изплати.