ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Италия се е превърнала в обетованата земя за чуждестранните туристи - любители на шопинга, пише италианското издание "Соле24оре". Именно на нея са се спрели около 2,1 милиона посетители от чужбина в рамките на 2023 г.
Сред отделните националности преобладават германците, американците и британците, които са похарчили на Ботуша общо 7,7 милиарда евро. Що се отнася до дневните разходи класацията се променя: на първо място се нареждат японците с 265 евро, следвани от швейцарците (207 евро) и американците (171 евро). Тези суми надвишават средните разходи от 131 евро, съобщава БТА.
Ако се анализират съответните тенденции през август 2023 г. спрямо същия месец на предходната година, е налице среден растеж от 9% на разходите на туристите, който скача до +30 на сто при тези, които идват от страни извън ЕС. Това са някои от данните, представени по време на шестото издание на италианския форум "Шопинг туризъм".
"Шопинг туризмът ни дава възможност да увеличим цялата стойност на продукта "Произведено в Италия", заяви Ивана Йелинич, президент и главен изпълнителен директор на Националната агенция за туризъм (Enit).


