Ще доведе ли забраната за стари коли в София до разчистване на изоставените трошки в центъра на столицата
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Замърсяването на въздуха в големите градски среди е проблем, който отдавна очаква своето разрешение. У нас, столицата често е сочена като един от градовете с най-мръсен въздух в цял свят, където фините прахови частици се замерват, пише в. "Труд".
След дълго отлагане в края на миналата година, Столичния общински съвет одобри въвеждането на нискоемисионни зони в центъра на София за три месеца през зимния сезон. Така се ограничава достъпа до центъра на столицата на най-замърсяващите коли от първия и втори клас. В първа категория попадат автомобили на дизел над 20 години и на бензин над 30 години.
Забраната ще важи от 1 декември до края на февруари всяка година, в широкия център на София, обособен като малък ринг, където се забранява влизането на най-замърсяващите автомобили.
Кого засяга забраната за влизане на стари коли в центъра през зимния период?
Забраната не засяга живеещите в зоните, както и хората с увреждания, които имат издадени стикери за преференциално паркиране, които по данни на общината са над 15 хиляди.
За нарушители ще следят камерите в града. Санкциите ще се налагат съгласно Закона за чистотата на атмосферния въздух на собственика на автомобила или на лицето, на което е предоставен за ползване.
Къде важи забраната?
С решението центърът на София се разделя на две зони, в които ограниченията за влизане ще са в сила за зимния сезон:
Зона "Малък ринг" – между булевардите: „Васил Левски“, „Сливница“ и улица „Опълченска“. От 1-ви декември 2023-а година ще влязат в сила ограниченията за най-замърсяващите автомобили от първа екологична група. Година по-късно същите ограничения ще важат и за колите от втора екологична група.
Зона „Голям ринг“ – оградена от булевардите „Сливница“, „Данаил Николаев“, „Ситняково“, „П. Яворов“, ул. „Атанас Дуков“, бул. „Х. Ибсен“, бул. „П. Ю. Тодоров“, бул. „И. Е. Гешов“ и бул. „Константин Величков“, се предвижда да има от 1-ви декември 2025-а година, когато ще бъде забранено влизането на най-замърсяващите автомобили от първа екологична група, а от декември 2027-а година – и за тези от втора екологична група.
Какъв е световният опит?
В повече от 300 града в Европа се прилагат нискоемисионни зони, те са доказали своята ефективност и принос към подобряване на чистотата на атмосферния въздух. В Столичната община се прилага програма от 82 мерки за подобряване на въздуха, като нискоемисионните зони са една от тях.
Какво може да очаквате от Екометал инженеринг в тази връзка?
Компанията изкупува стари коли за скрап повече от 20 години и има богат опит при изчистването на модерната градска среда от изоставени, ненужни, излезли от употреба и всякакви други МПС-та.
От компанията осигуряват безплатен транспорт за колите, както и взимане от адрес на клиента. Имат готовност да извозят коли още в същия ден, в който бъде заявено през сайта ли или в кол-центъра. За всеки закупен автомобил издават документ за бракуване – удостоверение за дерегистрация, важащо пред КАТ.
Можете да да предадете старата си и ненужна кола за скрап включително събота и неделя, тъй като Екометал инженеринг работят без почивен ден. Заплащането става в брой при предаване, като за всеки автомобил се издава пълна документация, за да бъде отписан след това.