BG EN

Ще спре ли вноса на стари дизелови автомобили през 2021 г.?

Животът днес

Ще спре ли вноса на стари дизелови автомобили през 2021 г.?

6033
на 27.06.2019
Ще спре ли вноса на стари дизелови автомобили през 2021 г.?
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

През 2018 г. в България са продадени близо 20 000 дизелови автомобила на възраст над 10 години

препоръчано

България прави първа крачка към ограничаването на търговията със стари дизелови автомобили. Министерството на околната среда и водите предлага oт 1 янyapи 2021 г. да се забрани вносът на коли втора ръка с екологичен клас под Евро 4, съобщава БТВ.

Това предвижда проектът на Национална програма за контрол на въздуха, която е публикувана за обществено обсъждане.Ако предложението стане факт, от 2021 г. коли с екологичен клас евро 3 няма да се предлагат по автокъщите. Те са с цени около 3 000 лева и възраст над 18 години.

Най-близкото до тези автомобили, което ще се предлага на пазара, е екологичен клас евро 4, за цена около 3 600 лева и 5 години по-нова.

България и Естония са единствените държави в Евройпеския съюз, в които през изминалата година продажбите на дизелови автомобили са се увеличи. В Eвpoпeйcĸи cъюз cпaдът е средно 18 процента.

„Българинът предпочита евро тройката, защото е по-евтин автомобил, частите са по- евтини, сервизите им обръщат повече внимание, по-малко електроника има в колите. Хората от провинцията само търсят евро тройки”, смята търговец на автомобили Васил Кацарски.

„Един град, който има по-високи замърсявания трябва да въведе политика за по-строги ограничения. Градове който нямат могат да бъдат малко по-отпуснати”, смята бившият екоминистър Юлиян Попов, който е и консултант на Европейската климатична фондация за Централна и Източна Европа.

Той е убеден, че старите и евтини дизелови коли излизат скъпо на природата и здравето ни.

„Предложенията са навременни. Албания например забрани внос на коли, които са по-стари от 10 години. Като помислим една стара кола, която е на 10 години, в момента, в който влезе в България, започва да старее. Преди 10 години екологичните норми на колите бяха много много по- ниски, отколкото това, което се изисква в момента”, смята Попов.

Търговците на автомобили твърдят, че всяка трета поръчка е за дизелов автомобил.

„Вървят повече, по са издръжливи и по икономични, макар че замърсяват околната среда. Ще си го карам”, казва Радослав Христов.

свързани новини

През 2018 г. в България са продадени близо 20 000 дизелови автомобила на възраст над 10 години. Предвижда се да се намали значително и броят на дизеловите автобуси в градския транспорт. До 2030 те трябва да са 50% по- малко, а до 2050 г. да няма нито един.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за първата събота на декември: Овенът да се готви за никулденски купон, но да пази здравето си. Лъвът да не харчи излишно САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за първата събота на декември: Овенът да се готви за никулденски купон, но да пази здравето си. Лъвът да не харчи излишно
ПИК TV x
Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО) Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО)
ново
Днес: 5
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК