Последвайте ни в Google News Showcase
YouTube стартира изцяло музикалното си приложение. Сайтът за видеосподеляне, който е собственост на Google, се опитва да конкурира платформи като Spotify и Deezer.
YouTube Music вече е достъпно за потребителите в САЩ, като програмата позволява на потребителите да излъчват парчета и цели албуми, със или без прикачено видеосъдържание.
Както повечето подобни приложения и тук безплатният формат ще е ограничен. Потребителите ще имат свободен достъп до музика единствено при наличен достъп до интернет и придружаващо рекламно съдържание. Също така при безплатния вариант няма да е възможно слушане на музика като фон, докато телефонът или компютърът са заключени или се използват други приложения. Срещу 10 долара на месец съдържанието става достъпно и офлайн, рекламите изчезват, а приложението вече може да бъде съчетано и с друга дейност.
Интересен е фактът, че собствениците на YouTube от Google вече имат свое музикално приложение – Google Play Music. Най-големият друг конкурент е програмата Spotify, която има над 75 млн. потребители по цял свят.
Въпреки че е един от предпочитаните начини за достъп до музика, сайтът YouTube имаше доста проблеми с музикалната индустрия, заради предлагания от него свободен достъп до съдържание с авторски права. През годините компанията затегна своите правила в тази насока.