ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Ресторантьор заведе дело, за да принуди клиент да плати сметка от 628 лв. за състояла се преди 3 години вечеря. Пиршеството било на 1 юни 2014-а, но домакинът на компанията, навъртяла въпросната сума, не останал доволен от обслужването. Подразнил се и от направена на децата забележка и налетял на управителя, след което си тръгнал, без да плати.
Така срещу него били внесени два иска - за неплатената консумация и за неимуществените вреди от нанесените удари, пише "Марица". На 28 юни т. г. Пловдивският районен съд се произнася, че сметката трябва да бъде платена, а компенсацията за преживения стрес фиксира на 1500 лв. при първоначална претенция от 3300 лв.
Става дума за ресторант „Хеброс” в Стария град, в който на споменатата дата клиентът поканил на вечеря бизнес партньори. В компанията имало и две деца. Инициаторът на вечерта се ядосал, защото имало объркани поръчки, а когато в един момент видял дъщеря си разплакана, тръгнал да се разправя.
Видял във вътрешността на ресторанта мъж от персонала, започнал да му крещи защо е направил забележка на децата, после лиснал в лицето му чаша вино и замахнал към него. Сервитьорите извикали полиция, а междувременно мъжът си тръгнал, обяснявайки, че ще плати, след като говори с управителя.
По случая е образувано досъдебно производство, завършило с обвинение за нанасяне не телесна повреда по хулигански подбуди. Мъжът е оправдан с мотива, че подбудите му са лични и не става дума за хулиганство. Тогава управителят завел гражданско дело, завършило в негова полза, защото въпреки оправдателната присъда нанасянето на ударите е фиксирано от камерите в заведението.
В хода на делото станало ясно и че децата се разплакали, защото им казали да не се катерят по високите столове до бара. Клиентът внесъл насрещен иск от 3000 лв., защото от въпросната вечеря му останал неприятен спомен, но той е отхвърлен от магистратите.
Решението подлежи на обжалване пред Окръжния съд.