ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Японският антитръстов орган разследва дали Google е нарушил правилата, като е поискал преференциално третиране от производителите на смартфони, предаде АФП.
Проверката на Японската комисия за справедлива търговия се прибавя към другите проблеми на гиганта в областта на конкуренцията, включително в Съединените щати.
Японската агенция заяви, че Google е заподозряна, че по неправомерен начин се стреми нейните приложения за търсене да бъдат включени в устройствата, като иконите им се намират на определени места.
Предполага се, че Google също така е подписала договори с производители на устройства с Android да не включват конкурентни приложения за търсене в техните продукти в замяна на споделяне на печалбите, генерирани от приходите от реклама, предизвикани от търсенията в Google, заяви агенцията.
Комисията ще търси мнението на обществеността до 22 ноември.
Сайко Накаджима, ръководител на отдела за разследване на цифрови платформи на комисията, заяви, че става "трудно за другите конкуренти да се конкурират, независимо колко се опитват", когато мощен играч като Google изгражда системи за поддържане на влиянието си.
"В средносрочен и дългосрочен план подобна практика може да задуши иновациите в областта и в резултат на това потребителите да се окажат в неизгодно положение", каза тя.
Японският офис на Google заяви, че компанията предлага на потребителите на Android "избор да персонализират своите устройства според нуждите си, включително начина, по който сърфират и търсят в интернет или изтеглят приложения".
"Продължихме да работим в тясно сътрудничество с правителствените агенции, за да покажем как подкрепяме екосистемата на Android и разширяваме избора на потребителите в Япония. Ще продължим да си сътрудничим с правителството и партньорите от индустрията по време на този процес", заявиха от компанията.
Google е изправена пред съдебно разследване от страна на Министерството на правосъдието на САЩ на основание, че незаконно е използвала господстващото си положение в онлайн търсенето, за да предотврати появата на конкуренти.
В основата на делото са отношенията на Google с Apple и специалните споразумения между двата гиганта, които правят търсачката стандартна в браузъра Safari на Apple.