Последвайте ни в Google News Showcase
Компютърният гигант "Епъл" бе обявен за най-скъпата търговска марка в света през 2013 г. Класацията е на американската консултантска агенция "Интербранд".
Този път подреждането е забележително и с това, че за първи път от 14 г. "Кока-Кола" е минала от първа на трета позиция, пише "Ню Йорк таймс".
2013 г. се характеризира с подобряване на позициите и на други компании от IT сектора.
Корпорация "Гугъл" се е качила от четвърто на второ място. На четвърто и пето място сега са Ай Би Ем и "Майкрософт". Сред първите 10 са още "Дженерал електрик", "Макдоналдс", "Самсунг", "Интел" и "Тойота".
Марката на "Епъл" струва $ 98,3 млрд., изчислили експертите на "Интербранд". Това е с 28 процента повече от миналогодишната оценка.
С два процента е поскъпнала и марката "Кока-Кола", но това не е било достатъчно, за да изпревари производителя на айфон и айпад.
Според специалистите класацията на най-скъпите марки се определя до голяма степен от това, че технологичните компании влияят на живота на хората. Директорът на "Интербранд" Джез Фрамптън заяви, че само въпрос на време е било "Епъл" да излезе начело.
Макар и не толкова напред в класацията, компанията "Фейсбук" също е отбелязала значителен прогрес, отивайки от 69-о на 52-о място. Тя е отбелязала най-голям ръст от 43%.
От първите 100 е отпаднала компанията "Блекбъри", която миналата година е била на 93-а позиция.