Няма напрежение сред служителите ни, изтъква шефът на пощите Деян Дънешки
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Държавното предприятие „Български пощи", управлявано от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) успя да издейства пари от държавата за това, че не е закрило над 1 000 пощи в малките населени места.
Изпълнителният директор на дружеството Деян Дънешки призна днес, че пищите чакат компенсация от 22 млн. лв. за отказ от оптимизация на пощенските клонове в страната. „Компенсацията е за несправедливата тежест, която „Български пощи” понася за изпълнение на условията в 5000 населени места, в голяма част от които никой оператор няма присъствие или желание да присъства, защото е икономически неизгодно“, казва той.
От идването на ГЕРБ, назначили Дънешки и неговите заместници в дружеството, насам, се говори за закриване на над 1 000 клона на дружеството, което може да доведе до съкращаване на още 2-3 хил. служители. Това е причината сикдикатите оттогава насам да плашат със „стачна готовност“. Опасността е и в това малките населени места да останат без пощенски клонове, чрез които се получават също така парични преводи и пенсии.
Въпреки че от парт тази година КТ „Подкрепа“ отново заплаши със стачка в дружеството, точно с пари от тази дъжавна компенсация се надява да потуши бунтовете в зародиш мениджмънтът на „Български пощи“. „Ние сме обещали, че в момента, в който се получи компенсацията, която очакваме държавата да изплати, от 22 милиона лева, ще седнем да разговаряме съвместно със синдикатите, за да определим по какъв начин ще се подобрят условията за работа на нашите служители”, заяви Дънешки.
„Към момента нямам очаквания да има стачки“, каза Дънешки и допълни, че за Великден служителите дори са получили допълнителна компенсация за празниците. Помощите са обещани още от ресорния министър на ГЕРБ Ивайло Московски, според който за целта щяло да се иска нотификация (разрешение - бел. ред.) от Еврокомисията, която по принцип не позволя субсидиране на държавните фирми от бюджета - това нарушава конкуренцията в сектора.
„Към момента няма напрежение сред служителите на „Български пощи”, твърди той. „Изяснени са обстоятелствата около техните искания, така че нещата са нормални. Темата е обсъждана и с КТ „Подкрепа” и с други синдикати“.
Според шефа на държавните пощи вече било изяснено със синдикатите и около наемането на куриерска фирма, която превозва част от пратките на „Български пощи“. През март синдикатите заявиха, че компанията взимала от приходите на пощите по този начин.
Според топ мениджъра на „Български пощи“ обаче обратното – ставало дума за икономии. „Нещата с Обединена транспорта схема са икономически обусловени и са с цел икономия. По отношение на въпроса за неизгодните договори, според КТ „Подкрепа”, за инкасо автомобилите на „Български пощи“, Дънешки.
Той каза, че фирмата, която изпълнява тези задължения, била избрана с обществена поръчка. „Фирмата се е съгласила безплатно да вози и пощенски пратки по трасето, поето вози и пари. „Не знам, кое е неизгодното в случая”, каза Дънешки. Той допълни, че обединената транспорта схема носела на дружеството „200 000 лв. месечно икономия“, но защо синдикатите бяха на друго мнение преди финансовите стимули, остава неизяснено.
Според експертите и изявленията на бившия министър на транспорта Ивайло Московски обаче ситуацията в пощите напомня тази в държавните железници. Както и "Български пощи", така и БДЖ трупат загуби, а реформите


