BG EN

„Фейсбук” пуска модернизиран новинарски раздел

Технологии

„Фейсбук” пуска модернизиран новинарски раздел

11539
на 26.10.2019
„Фейсбук” пуска модернизиран новинарски раздел
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

"Фейсбук” се променя и ще предлага новини по различен начин. Тестовете на новото лице на най-популярната социална мрежа вече започнаха със стотици хиляди потребители в Северна Америка, съобщават световните агенции, цитирани от Нова телевизия.

препоръчано

Собственикът на интернет гиганта Марк Зукърбърг обеща широта на съдържанието и по-малко фалшиви новини.

„Фейсбук” пуска реорганизиран и модернизиран новинарски раздел. Първите, които ще го видят, са 200 000 потребители на социалната мрежа в Съединените щати. Основателят и директор на компанията Марк Зукърбърг не пести похвалите за новата форма на новините.

"За първи път от създаването на „Фейсбук”, ще има специален раздел за журналистика от високо качество. Не говорим само за наш алгоритъм, който да подбира новините. Наели сме опитни хора, които разбират от журналистика и имат успешна работа в тази сфера", каза създателят на интернет гиганта Марк Зукърбърг

Този ход на „Фейсбук” идва под натиска на общественото мнение, както и недоволството на политици и активисти, че социалната мрежа се е превърнала в платформа за фалшиви новини. Често има и съмнения, че недобросъвестни елементи използват „Фейсбук” за опити да манипулират нагласите на милионите потребители по редица чувствителни въпроси.

"Възможността хората да персонализират новинарския си поток няма да бъде отнета. Главните теми и основното водещо съдържание в секцията ще бъдат подбирани от професионалисти, на които плащаме за това. Така ще избираме какво да показваме, а няма да показваме всичко, което даден издател е решил да публикува", каза още Зукърбърг.

От „Фейсбук” обявиха, че са заделили 300 милиона долара за новата дейност. Според експерти това бележи значителна промяна в работата на социалната мрежа и отношенията й с традиционните медии. "Наблюдаваме внимателно процеса, защото реално за пръв път „Фейсбук” ще плаща значителни суми на издателите. Те и досега даваха някакви пари за видео излъчванията в опцията „Фейсбук Лайв”, но тази програма е по-мащабна, по-дългосрочна и парите за медиите са повече", заяви Кен Доктър, медиен експерт.

Експертите подчертават, че новата идея на интернет гиганта има очевидни проблеми. От „Феайсбук” казват, че ще започне новинарския раздел с около 200 медии, сред които традиционни издания като "Уолстрийт джърнъл". Следващата стъпка е да се включат международните медии и селекцията става сложна.

"Кой взима решенията и кой пасва на определението "легитимна новинарска организация"? Именно този въпрос, с който се сблъскаха и „Епъл” и „Гугъл”, създаде проблеми на „Фейсбук”, които стигнаха до Конгреса. Имаме 48 щатски главни прокурори, които гледа и когато „Фейсбук” каже:  "тази медия не е легитимна, тази оценка може да бъде поставена под въпрос!", каза Доктър.

"Наясно съм, че за да се ползва нашия продукт с доверие и уважение, той трябва да бъде максимално независим", добави Зукърбърг.

Собственикът на „Фейсбук” се съгласи, че предизвикателства има, но изрази увереност, че избраният път е правилен.

 

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за последната сряда на ноември: Парите са възможни за Овена и Близнаците, Ракът дразни САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за последната сряда на ноември: Парите са възможни за Овена и Близнаците, Ракът дразни
ПИК TV x
СТРАСТИ В ПАРЛАМЕНТА! Тошко Йорданов засече нахиления Божанков: Червен запъртък и политическа проститутка, обикаляща от цвят на цвят (ВИДЕО) СТРАСТИ В ПАРЛАМЕНТА! Тошко Йорданов засече нахиления Божанков: Червен запъртък и политическа проститутка, обикаляща от цвят на цвят (ВИДЕО)
ново
Днес: 50
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК