ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
През лятото бирата е третото най-любимо питие на българите, след водата и газираните напитки, каза Ивана Радомирова, председател на Съюза на пивоварите в България, цитирана от агенция „Фокус“.
През периода май-септември пивоварните компании в България успяват да реализират около 60% от годишната си продукция, което според Радомирова е напълно в реда на нещата, имайки предвид, че бирата е 90% вода и в умерени количества освежава и хидратира организма.
Данните на агенцията за пазарни проучвания „Ипсос България“ сочат, че през лятото българите пият бира средно 10-11 пъти на месец, като мъжете пият 14-15 пъти, а жените - 5-6.
Данните на членовете на съюза (трите големи пивоварни компании, плюс „Болярка“, „Ломско пиво“ и „Бритос“) показват, че за първите шест месеца на годината са продадени 2.54 млн. хектолитра бира, което е равно на продажбите за същия период на миналата година.
По думите на Радомирова, в най-силния период на пивоварната индустрия в България от 1987 до 1990 година, годишно са се изпивали по 5.8 млн. и 6.3 млн. хектолитра бира. При население тогава от 9 млн. души, на човек се е падало по 65-70 литра бира на година.
За сравнение, в най-силния период на съвременната пивоварна индустрия в България, най-много бира се е изпила през 2008 и 2013 година – средно 74 литра на глава от населението. През 2014 са изпити по 72 литра.
Това поставя България в средата на потреблението в Европа. Според статистиката на Пивоварите на Европа през последните години България е на 13 – 15 място. След нас по този показател се нареждат някои емблематични „бирени” държави като Белгия, Холандия, Великобритания. И през 2014 г. с най-високи стойности в потреблението на пиво на глава от населението отново е Чехия с 144 л. На второ място е Германия със 108,5 л. и на трето - Австрия – 107 л. За страните от ЕС консумацията на бира възлиза средно на 71 - 72 литра на човек на годишна база, като европейците могат да избират сред 40 000 марки бира и около 110 – 120 вида пиво.