ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В присъствието на заместник-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев бе подписан договор между летище София и китайска компания. Българското дружество ще получи софтуерен продукт – система за управление на човешките ресурси при обслужване на въздухоплавателни средства.
Това се случи по време на посещението на заместник-министър Гинев в градовете Шанхай и Джънджоу в Китайската народна република в периода 2 – 6 март 2016 г., съобщиха от МТИТС. Продуктът ще спести време при осъществяването на комуникация, като целта е да се подобри ефективността на работата и да се намалят разходите на аеропорта. Ще бъдат улеснени преноса на данни и информация в рамките на столичното летище.
Внедряването и поддръжката на продукта на първото летище в страна от Европейския съюз, ще бъдат безплатни в рамките на 5 години. Софтуерният продукт функционира на третото по-големина летище в Шанхай, Китай. В рамките на визитата, заместник-министър Гинев посети столицата на провинция Хенан – град Джънджоу, който се явява основният транспортен хъб в Централен Китай и проведе срещи с представители на Zhengzhou International Hub Development and Construction Co., Ltd. (ZIH), държавна китайска компания, оперираща в областта на транспорта и логистиката. Представители на компанията вече са посетили българските работещи пристанища, за да се запознаят с техническото им състояние.
В присъствието на Антон Гинев, между българска компания и китайската ZIH бе подписано споразумение за сътрудничество. Документът е с обхват – сътрудничество, коопериране и съвместно опериране на линията Джънджоу – Бургас, вкл. с български ферибот, като основна част от новия „Път на коприната", при който Бургас ще бъде входна врата за Европа и първа европейска дестинация. В морския град контейнерите ще бъдат натоварени на блок влак към Хамбург. Маршрутът на товарите, превозвани с ферибот е от китайската провинция Хенан-Казахстан-Каспийско море-Баку-Грузия-Черно море през Бургас и продължава с блок влак към Западна Европа.