Вход
София
Времето в София 23 o C

БИТКАТА ЗА ФОЛКСВАГЕН СЕ РАЗГАРЯ! Вижте неизиграните козове на Борисов, с които можем да спечелим. Ердоган опитва да тушира своя грешка...

БИТКАТА ЗА ФОЛКСВАГЕН СЕ РАЗГАРЯ! Вижте неизиграните козове на Борисов, с които можем да спечелим. Ердоган опитва да тушира своя грешка...

на 07.08.2019
175142
45
БИТКАТА ЗА ФОЛКСВАГЕН СЕ РАЗГАРЯ! Вижте неизиграните козове на Борисов, с които можем да спечелим. Ердоган опитва да тушира своя грешка...
07.08.2019
45
175142

Сериозни притеснения са настанали в Турция относно шансовете на държавата да спечели огромния завод на Фолксваген. Макар допреди месец южната ни съседка да беше изпреварила България в надпреварата, днес шансовете са почти изравнени.

Както първо ПИК разкри на 15 юни, изборът на локацията около Измир в Турция крие огромни рискове, защото транспортът от там до Германия се оказва проблематичен. Всички медии тогава хвалеха площадката в Турция като инфраструктурно по-добра от предложението на България в лицето на Кремиковци, но източниците и анализът на ПИК се доказаха безпогрешни – не един и двама водещи мениджъри на Фолксваген смятат Измир за логистичен кошмар.

Причината е проста – в този завод Фолксваген ще произвежда 700 000 автомобила годишно (както също първо ПИК разкри, тиражираното число от 350 000 е по остарели преценки), което означава по около 20 000 автомобила дневно. Те трябва да бъдат транспортирани основно до Централна Европа, откъдето да се разпределят към основните пазари на Шкода и VW.

Производство в Измир предполага два възможни начина на транспорт – към Истанбул, през протоците, през България и на северозапад към Европа или по море през Гърция и оттам към някое голямо италианско пристанище.

И двата варианта крият редица опасности. Наземният транспорт ще се сблъска с възможни „тапи“ на протоците и на българо-турската граница, където опашките често са километрични. Въпреки че Турция е в митнически съюз с Европейския Съюз, агресивното поведение на Ердоган може да доведе до промени и в търговското споразумение, при което проверките на европейските КПП-та да станат многократно по-бавни и по-строги. Морският транспорт означава огромен трафик през гръцки води, които са перманентен обект на сблъсъци между Анкара и Атина. Тези аспекти са внимателно анализирани от логистичните специалисти на Фолксваген и те многократно са ударили камбаната пред надзорния съвет.

Президентът Ердоган също е разбрал това и преди 3 дни лично откри завършената магистрала между Истанбул и Измир, изрично хвалейки значението й за засилване на индустрията, търговията и туризма. Турският президент негласно е адресирал изказването си именно към Волфсбург, опитвайки се да успокои директорите на Фолксваген, поискали гаранции, че стотици хиляди произведени автомобили няма да се окажат блокирани в Турция от транспортни или митнически проблеми.

Немски консултанти обаче разкриват пред ПИК, че притесненията на Фолксваген далеч не са били за отсечката Измир-Истанбул и опитът на Ердоган да тушира напрежението надали ще пожъне успех.

В това отношение Кремиковци се оказва перфектна локация, тъй като инфраструктурната офанзива на ГЕРБ през 10 години е осигурила силно подобрена логистика около София. Слабите участъци по международния коридор Е79 вече се адресират от Борисов и проектирането е в напреднал стадий.

Немските специалисти са оценили високо географските предимства на София и категорично са предпочели Кремиковци пред турската площадка по перото логистика. Възможните проблеми в подготовката на терена са абсолютно решими, както вчера е потвърдил пред "Ханделсблат" и Матиас Колбекер, директор на специализираната инженерна фирма, наета от Фолксваген.

Освен логистиката България разполага с други все още неразиграни предимства, които са високо оценени от Фолксваген. Немските медии правилно разчитат политическия аспект на сделката и посочват, че към момента това е състезание не толкова между България и Турция, колкото между Европейския съюз и Азия.

Представители на основните акционери във Фолксваген отдавна разглеждат сделката именно по този начин и очакват премиерът Борисов да бъде активно и лично ангажиран по такава линия, активирайки чрез личното си лоби и авторитет пълната тежест на Европейския съюз в битката. 

Европейската икономика е над 25 пъти по-голяма от турската, а европейската банкова система има над 42 пъти повече активи от турската. Ако през очите на България ние виждаме Турция като икономически гигант с около 12 пъти по-голяма икономика, то през очите на Турция Европейският съюз, от когото сме част, е недостижим колос. Размерът на икономиката обаче не е единственото ни предимство. Качеството, ресурсите и експертизата на европейските финансови институции превъзхожда тотално турските ни конкуренти.

Европейската централна банка води стабилна и предсказуема парична политика, контролирайки инфлацията около здравословното ниво от 2%, докато в Турция централната банка е под постоянен натиск от изпълнителната власт да печати повече пари и инфлацията днес е над 30% на годишна база. Турция може да отпусне много по-голяма директна държавна помощ, отколкото България (ограничена от остарели европейски правила), но еволюиращата финансова политика на Европейската Комисия предполага зад Фолксваген да застане пълната тежест на Европейския Фонд за Стратегически Инвестиции (ЕФСИ) – наследникът на „плана Юнкер“.

Всички кредитни агенции са оценили ЕФСИ на най-високото възможно ниво от AAA, докато кредитният рейтинг на Турция е далеч по-нисък – около B и то с негативна перспектива, поради пълния хаос на паричната политика  в южната ни съседка. Макар президентът Ердоган да е извадил „тежката артилерия“ и да предлага държавни гаранции на немския концерн, прецизните немски финансисти са напълно наясно, че ако зад тях застане Европейската Комисия с пълната си репутация, финансова тежест и инвестиционна мощ, предложенията на Турция просто няма как да бъдат конкурентни.

Бойко Борисов се намира в уникално изгодна ситуация, защото може да комбинира конкурентните заплати в България с инвестиционните оръжия и институционално качество на Европейския съюз. Премиерът обаче трябва да поведе проактивни разговори в тази насока и по този начин да отиграе факта, че България е най-послушният член на ЕС и винаги безпрекословно сме изпълнявали повелите на Брюксел, дори и когато те са били остро противоположни на националния ни интерес.

Ако перфектната логистика, инфраструктура и качество на София и Кремиковци като локация бъдат комбинирани не само с конкурентните заплати и ниски данъци в България, но и пълната финансова тежест на гигантските европейски финансови и инвестиционни институции от Франкфурт, Люксембург и Париж, България с лекота ще смаже турската конкуренция.

И това ще бъде истинско показно как Европейският съюз да задържи водещите си индустриални инвеститори, вместо да изнася работни места в азиатски и африкански държави, докато източните страни-членки се обезлюдяват и населението им изтича към финансовите и IT центрове на Западна Европа.

 

Сподели:
Напиши коментар »
(45)
1
Вижте му ухото, профила и дебилното чувство за хумор - този наистина е незаконният син на Живков! Не случайно службите крият агентурното му престъпно минало! Не може и да е случайно, е беше лично охрана на бай Тошо - ясно е - в момента ни управляват комунистите на Първия! На Луканов комунистите чакат реванш, а малоумния и изключително кротък народ, гледа от първия ред как го крадат и убиват, като го лъжат, че комунизЪма си е отишъл и живеят в демокрация! Роб безусловен! Амин! А немците ще дойдат тук, когато Тиквата купи целия завод, иначе - абсурд!
2
Не ни трябва никакъв Фолксваген в България. Трябва да са луди, за да дойдат тук.
3
Един такъв коз е гл. прокурор(правосъдието).Да видим откъде ще го извади.Този не става.
4
Давай Бойко. С теб сме. Имаш нашата подкрепа като избиратели в такива тежки моменти
5
Този коментар съдържа нецензурно съдържание!
6
Аз предпочитам рязаните турски паламарки , а бизнеса не ме интересува -- знайно е , че съм безроден пе.нд.ел .
7
Koe beche nezenzurno? Ili straha e golyam. Zalki ste.
8
ПОЗДРАВЛЕНИЯ, ИМА ПОНЕ ЕДИН С МИСЛОВНА ДЕЙНОСТ ТУКА...
9
Гл**упак гн**усен. Защо пишеш нецензурни неща срещу Борисов?
10
До 1 браво баце мислих си че професора 80 %дебил не е прав, мислих че са 100 %. Но ти ме оправда браво, забрави да кажеш само че изхода е ясен Терминал 2.
11
Марица изток има проблем с екологията, АЕЦа има още малко живот, въпреки че мрежата до АЕЦ от Кремиковци съществува. Май ще купуваме ток от турските АЕЦ или ще сме на режим. Това са 1000 автомобиловоза на ден. Борбата за чист въздух и срещу задръстванията ще е обречена. Абе много хубаво Фолксваген, ама няма кой да мисли. Отделно още хиляди селянджъри за да натискат бутоните. Не е истина. Но пък ще има електорат за простите и Фандъкова, ще има и комисионни. Най- добрата локация е Русе заради Дунав и близостта на АЕЦ, обаче...
12
Началника Ердоган каза че няма значение къде ще е завода защото все ще е в една и съща държава.Аз обаче си искам процентите.Този завод е Пунта Мара, като свинската чума, ама нали матряла е прос и верва.Пендалко, внимавай какви помии ще пишеш, че..... нали помниш Холандския паркинг ха-ха-ха.
13
Най-доброто място за мегазавода не е Кремиковци или софийското равно поле, а е северозападна България и пристанищата в ЛОМ или ВИДИН. От там с най-евтиният транспорт - чак до Ротердам на запад или Русия на изток.
15
Разберете ,че този завод няма да дойде в България. Да оставим всичко друго-и инфраструктора и корупцията в Бг и т.н....ами то няма образовани хора в БГ. Кой ще работи? Оня с публичната администрация ли? Какво ти разбират калинките от автомобилостроене? За нищо неставащи административни и общински служители,пенсионери и ромите..Това е населението в момента в Бг. Как може да си мислим,че една 80 милионна Турция с образовано население ще изпадне зад 5 милионна пенсионерска България?
16
не са 20000 колите на ден, а само 2000 и тогава автомобиловозите не са 1000, а 100, но притесненията остават.
17
ПИК, някой в редакцията осмисля ли това, което е написал?
18
ДА КАЖА НА ДЕБИЛИТЕ... МИСЛЕТЕ ЛИ, ЧЕ КРЕДИТНИЯ РЕЙТИНГ НА БЪЛГАРИЯ И СЪБРАНОТО ОТ БВП ГИ ПИШЕ ГЕРБ И БОЙКО БОРИСОВ ??? ДЕБИЛИ---80%
19
БОЙКО БОРИСОВ СИ РАБОТИ ЗА БЪЛГАРИЯ, А ТАКИВА КАТО КОРНЕЛИЯ НИНОВА,ХРИСТО ИВАНОВ,СЛАВИ---НЯМА ТАКИВА ИДИОТИ, РАДА ВДЛЪБНАТАТА,ЦВЕТАН ВАСИЛЕВ И САШКО СТАЖАНЧЕТО САМО ПРЕЧАТ И ПЛАЧАТ ЗА ЗАТВОР.
20
Бомба Светкавица и гръм в жълто кафявия сайт на Герб Пиш. Завод на Фолксваген ще има в България, от Волцбург лично са уведомили Тиквата че завода за колела на Фолксваген ще е в България. Дотам са ни кадрите. Още от Ердоган е получил каталог на Фолксваген за 2020 и покана за откриването.
21
Такива големи обемни товари се транспортират по МОРЕ.....Измир е 6 милиона......Фандъксити е едно долнопробно герберско ГЕТО пък и Перловец не е плавателен....Фолксваген е основан от ФЮРЕРА......Адолф НИКОГА не би се занимавал с долнопробни ШАЙКИ......ади ДЖА и Зиг ХАЙЛ !!!
22
Абе Пик тия фейк новини откъде ги измисляте
23
Абе, как да различаваме кои тролове са десебейски, кои дайбългарейски и кои позитански??! Аз гивиждам еднакви!
24
Хорааа , уверихте ли се че комуниста е ДОЛНА ГАД , комуниста когато не е на власт иска държавата му да е зле . Вижте ги какви гадости пишат и се замислете когато гласувате , не бъдете дебили както ви нарече комуниста-капиталист , /ИВО -80% дебили/ БЪДЕТЕ БЪЛГАРИ , А НЕ комунисти .
25
Думи на Б.Б. НАЙ -послушни/ в Европейския съюз/затова и през панталоните/ .Конкурентна работна ръка казва Борисов -ЗА да има такава ЩЕ СЕ РАБОТИ в завода на минимална раб.ЗАПЛАТА/тук е въпроса кой ще работи/. Да не говорим за пътищата и ЖП транспорта.В Турция се произвеждат НАД 10 МОДЕЛИ ЛЕКИ К0ЛИ ,РАЗЛИЧНИ МОДЕЛИ АВТОБУСИ/МАН/ и Камиони. В България се правеха колелета ,сега дали се правят? Наакахме се с"Булгар РЕНО" , СЛЕД ТОВА СЕ СЛУЧИ СЪЩОТО и с "РОВЪР" де да видим ТРТИЯ ПЪТ?
26
Уверихме се, герберасте! Ама то и без да ни го казваш, ние си знаехме, че когато комунистите са на власт, държавата е зле! Те така искат и винаги така са правили! Последните 10 години управление на най-ниското ниво комунисти, все бивши от обслужващия персонал на ЦК на БКП дори ни го показаха на практика. Само че, много се увлякоха да ни го доказват и показват! Защото са много прости!
27
№24 е ГЕЙберастки ПEДEPAC а не българин....И сега Аз БЪЛГАРИНА да "светна" ГЕЙберастката КРАДЛИВА СГАН, че заплатите в Турция са 2000 турски лири, което е €320 и има кой да бачка.Сега разбрахте ли защо VW ще строи завод в Турция? ГЪ30ВЕ.
28
Интересна статия. Добре е авторът да проверява цифрите и най вече да внимава с нулите. Инрересно как останалите автомобилни производители в Турция се справят с този логистичен проблем?... Все пак да се надяваме че ще успеем да се възползваме от предимствата си...
29
Този коментар съдържа нецензурно съдържание!
31
Ако Фолксваген решат да построят завода в България, колко ли народ ще умре от злоба и яд!?!
32
Злобните кремълски лакей беснеят от възможността Фолксваген да избере България, защото за тях алтернативата е крепостните примати да произвеждат в България Запорожец. Иначе, всичките коли на мужиците са по лиценз на Фиат. А що се отнася до Бойко Борисов, Германците ще предпочетат не само Европейска България пред Ислямистка Турция, но и Бойко Борисов пред Ердоган. бг
33
отговор на коментар
2000 бр. на ден, не 20000, грешно е написана статията
34
завода ще е в кремиковци близко е до корило логистичния център на работещите на минимална заплата и диезепам.
35
Всички големи инвеститори се изнесоха от България на чело с Видима Идеал, народа му е държан в мизерия и липса на здравеопазване и обрааование, нацията се стопява и изчезва с критични темпове, той взел лакардии да разтяга, ама това не е матрияла да му се връзва на фантазиите
36
Този коментар съдържа нецензурно съдържание!
37
Glupav,shiban,osran sait,predostav96t teren na bulgaromrazi i cenzurira6t normalnite hora!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ned99999lkooooooo,Otka4alkoooooo!!
38
За съжаление ръководството на Фолксваген не четат ПИК! Иначе отма да дойдат в Кремиковци и... да ровят в главата на Христозов за поне една здрава клетка.
39
отговор на коментар
Само че няма кой да се прелокира да работи там.
40
БАБАНКЯ - Жозе Моуриньо най-после обяви следващото си треньорско приключение - той ще наставлява българския премиер. "Виждал съм го в екипите на Реал, на Челси, очевидно сърцето му е на правилното място, но е централен нападтел в среда, където мат'риалът няма големи количества талант" - споделя Специалния. Основните задачи пред Моуриньо ще са да направлява Борисов във все по-дългите моменти, когато трябва да се покрие, когато примерно в коалицията му ври и кипи или пък цял селскостопански отрасъл е под угрозата да изчезне заради кибер чума. "Той се справя добре, просто му трябва компания да гледа мачове."
41
Подобни глупости се пишат под въздействието на алкохол или силни лекарства.
42
За трети път пиша по тази тема. Всички коментари тук (с изключение на 3-4), СА НАПИСАНИ ОТ ХОРА, КОИТО МРАЗЯТ БЪЛГАРИЯ !
43
Vsichki tuk pishete ,kato udareni ot jegata a ne znaete vsashtnost kak se raboti v avtomobilen zavod......,vsichko e na norma ,neposilna,naprejenie i stres ,sobstvennicite na zavodite nqmat predstava kak tormozqt horata,kogato ima Odit vsichko se maskira mesec napred.......! Nqma smisal da se radvate......!
44
Borisov ako pochne da reje lentichki na faliralite biznesi v BG shte mu otrejat racete ot gangrena.Kade si tragnal nikoi ne te ebava.Sasipa BG.
45
ПИК погледнете обективната истина, примирете се , че завод за автомобили в България няма да има. Причините и Вие ги знаете много добре, но си траете и не ги коментирате във Вашия сайт.
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
Кого ще подкрепите за кмет на София?
Общо гласували: 8492
архив

Петка и Чапай карат самолет.

- Петка, уредите?

- Двайсет!

- Какво двайсет, бе?!

- А ти какво "уредите"?

няма нови новини
Днес: 167
hot
най-четени новини в момента
сега
3478
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
САМО В ПИК TV: Проф. Антоанета Христова разнищи задкулисието на соросоидите и скандалите в предизборната кампания (ОБНОВЕНА)
x
ЗВЕЗДИТЕ ГОВОРЯТ: Днес бъдете много внимателни - зачестяват злополуките, има опасност и от терористични атаки
x