BG EN

"Боинг" призна, че са знаели за проблем с падналите машини 737 Max

Америка

"Боинг" призна, че са знаели за проблем с падналите машини 737 Max

19528
на 06.05.2019
Боинг призна, че са знаели за проблем с падналите машини 737 Max
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

От "Боинг" признаха, че са знаели за проблем с най-новия си пътнически самолет 737 Max една година преди двата фатални инцидента в Индонезия и Етиопия, но не са предприели действия, информира Би Би Си.

Самолет 737 Max на Етиопските авиолинии катастрофира малко след излитането си на 10 март. Всички 157 души на борда загинаха. Това беше втората катастрофа с новия самолет за по-малко от пет месеца, което принуди държавите да приземят този модел самолети.

Първата катастрофа с новия самолет се случи в Индонезия през октомври 2018 г., когато самолет на Lion Air катастрофира в Яванско море. Загинаха всички 189 души на борда.

В момента са приземени 387 самолета 737 Max.

препоръчано

Американската самолетна компания поясни, че по невнимание са направили индикатор незадължителен, вместо да бъде част от стандартния пакет, но уверява, че това не е поставило под риск безопасността на самолета. Сензорът е известен като Разминаване на ъгъла на атака (AOA), който има за цел да сигнализира на пилотите, когато два различни сензора представят противоположни данни.

От "Боинг" отбелязват, че са възнамерявали да предоставят датчика като част от стандартния пакет, но впоследствие са разбрали след първите доставки, че е достъпен само ако самолетните компании го закупят в допълнение към пакета. Компанията допълва, че по-късно е възнамерявала да оправи проблема с актуализиране на софтуер. "Боинг" уверява, че софтуерният проблем не е засегнал безопасността на самолета. Самолетният производител признава, че е знаел за проблема на самолета месеци преди първия инцидент.

Федералната авиационна администрация (FAA) на САЩ съобщи пред "Ройтерс", че от "Боинг" не са ги информирали за софтуерния проблем до ноември 2018 г. - един месец след катастрофата с Lion Air. Администрацията пояснява, че проблемът е с "нисък риск", но "Боинг" е можел да помогне за "елиминиране на вероятността от объркване", ако е уведомил по-рано.

Ъгълът на атака на носа на самолета се посочва като фактор за двете катастрофи. "Боинг" твърди, че при двете фатални катастрофи погрешни данни от AOA са задействали Manoeuvring Characteristics Augmentation System (MCAS). Въпросната система на самолетите Max има за цел предотвратяване на изпадане в stall - aеродинамично "увисване" ( няма достатъчно въздушна тяга под крилата на самолета заради голям ъгъл или заради ниска скорост). Именно тази система е в центъра на разследването.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за последния понеделник на ноември: Ракът да не бърза със смяната на работното място, Лъвът да не е алчен САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за последния понеделник на ноември: Ракът да не бърза със смяната на работното място, Лъвът да не е алчен
ПИК TV x
Нидал Алгафари пред ПИК TV: Единственият възможен вариант е Атанасов председател на НС, а Борисов премиер. ППДБ е време да се примирят, че Пеевски е фактор в политиката (ВИДЕО) Нидал Алгафари пред ПИК TV: Единственият възможен вариант е Атанасов председател на НС, а Борисов премиер. ППДБ е време да се примирят, че Пеевски е фактор в политиката (ВИДЕО)
ново
Днес: 115
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК