BG EN

ВАЖНО! Жегата в автомобила влошава шофирането

Бомба

ВАЖНО! Жегата в автомобила влошава шофирането

5605
на 18.08.2017
ВАЖНО! Жегата в автомобила влошава шофирането
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Откакто мина времето на жигулите и москвичите, да караш кола без климатик е все едно да гледаш телевизор без дистанционно. В летните горещини охлаждащите купето системи са една от най-предпочитаните и ценени екстри в автомобила. Всъщност едва ли е уместно автоклиматикът да бъде наричан екстра, тъй като вече се е превърнал в необходимост, съобщава Марица.

препоръчано

Освен че създава комфорт за водача и пътниците, охлаждането влияе и на кондицията на шофьора, а оттам и на безопасността при управлението на МПС-то. Най-благоприятната температура в купето е между 18 и 20 градуса, а влажността - между 30 и 70%. Ако при 10 градуса тялото се охлажда, а при 25 градуса започва физическа умора, то при температури над 30 градуса реакциите на водача се забавят, което може да доведе до фатални грешки при шофирането, твърдят експерти.

Климатикът в колата върши и друга полезна работа - той намалява влажността, предпазвайки стъклата от запотяване, и пречиства въздуха в купето, което е от съществено значение за здравето на водача и пътниците в автомобила.
Именно затова трябва своевременно да се обръща внимание на всяка възникнала повреда в системата, дори и най-дребната. Най-честите проблеми са свързани с кондензатора, който е пред радиатора за охлаждане на двигателя. Той се задръства от прах и мръсотия, насъбрани между двата радиатора, което влошава обдухването. Така кондензаторът прегрява, датчиците изключват електромагнитния съединител и се стига до аварийно изхвърляне на фреон. Появява се и неоправдано висок разход на гориво през лятото. Затова кондензаторът трябва редовно да се почиства с вода и въздух под налягане, съветват техници.
Проблем може да възникне и при запушване на игления вентил, който също се прочиства чрез продухване до премахването на цялата мръсотия.

Много важно е да се следи редовно и състоянието на водещия ремък на климатика. При много автомобили той задвижва едновременно няколко устройства - хидравлика, климатик, водна помпа, затова при заклинване на лагера на водещата шайба на климатичния компресор трябва да се постави ремък с по-малък диаметър, който да "заобиколи" компресора, без това да се отрази на останалите функции.

Към нарушената работа на климатика се отнасят и излишъкът от масло, излишъкът на хладилен агент, попадане на въздух или влага в системата, силно замърсени ребра на кондензатора или изпарителя, неизправности на охладителната система на автомобила и приплъзване на съединителя на компресора.

При своята работа климатикът отнема поне 10% от мощността на двигателя и увеличава с до 1 литър разхода на гориво.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за първата неделя на декември: Девите да внимават с кого общуват, подводни камъни за Водолея САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за първата неделя на декември: Девите да внимават с кого общуват, подводни камъни за Водолея
ПИК TV x
Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО) Проф. Рачев С ШОК ПРОГНОЗА пред ПИК TV: Никулден идва с пролетни температури, а после... (ВИДЕО)
ново
Днес: 30
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК