ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В страните от ЕС се предлагат над 40 000 марки бира и около 110 – 120 вида пиво. Това каза за Фокус Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на българските пивовари.
„Независимо от този широк диапазон от марки, асортименти, стилове бира, специфики в технологията и органолептиката, характерното за категорията е, че пивото винаги е продукт на естествена ферментация, винаги съдържа напълно естествените съставки вода, малц, хмел, пивни дрожди и е оптимална и балансирана напитка със сравнително ниско съдържание на алкохол”, посочи Ивана Радомирова.
Според нея характеристиките на категорията, съчетани с изключително високата конкуренция на бирения пазар в България, са изцяло в полза на потребителите. „През 2014 г. инвестициите в сектора са 73 милиона лева, а за последните 5 години членовете на Съюза на пивоварите общо са инвестирали 293 милиона лева в дълготрайни материални активи, включващи модерно оборудване, разширяване на производствени мощности, нови технологични и бутилиращи линии, логистични центрове и пр.”, посочи Ивана Радомирова.
По думите ѝ именно благодарение на тези капиталови вложения и иновациите на технологично ниво е възможно и активното развитие на асортиментното портфолио на пивоварните компании в страната.