ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
„…Защото Ета започваше да забравя, а Ото започваше да си припомня. Защото след всичките шейсет години Ръсел още накуцваше и продължаваше да я обича. Защото когато забравяш, всичко може да стане истина. И да решиш, че наистина нещо се е случило. И защото никога не беше виждала океана.
Заради всичко това 83-годишната Ета нахлузва ботушите, нарамва пушката, пъха парче шоколад в джоба и тръгва по 3232-километровия път към океана – от уютния сегашен дом в затънтената канадска провинция назад през планини от спомени и реки от надежди до годините на глад, война и неукротима любов.”
Още преди да е излязал от печат, романът на Ема Хупър „Ета, Ото, Ръсел и Джеймс” вече е сравняван с любимата филмова лента „Невероятната съдба на Амели Пулен” и с нашумелия роман на шведа Йохансон „Стогодишният старец, който скочи през прозореца и изчезна”. Сензацията идва още от авторката – тя е първа цигулка на Лондонската кралска академия и преподавател в университетите в Бат и Торонто. Музикалната й карирера се свързва и с модерни артисти като Питър Гейбриъл и Тони Бракстън.
Романът й „Ета, Ото, Ръсел и Джеймс” идва след поредица от успешни разкази и кратки новели, с които Ема Хупър експериментира като пренася музиката в словото. Критиците съзират всевъзможни инвенции – от зашеметителния стил на Майкъл Ондатджи („Английският пациент”) и умелото вплитане на различни истории ала „Рагтайм” на Е. Л. Доктороу до ярката кинематографичност на „Полет над кукувиче гнездо” на Кен Киси.
Суперинтригуващият текст излиза на български в изящно издание на „Милениум”.


